"Hans" fortsetter å gjøre stor skade

Fortsatt høyt skadetrykk etter "Hans" herjinger

Gjensidige har registrert nærmere 800 skader siden tirsdag kveld. Skadetoppen er i Viken, Innlandet og Oslo. Av de stedene som er hardest rammet har Lillestrøm 71 skader, Gran i Innlandet 44 skader, og Oslo 104 skader.

- Vi jobber på spreng med å ta imot alle henvendelser og hjelpe kundene våre, sier Line Marcelius, kommunikasjonssjef i Gjensidige. Hun forteller at det er et høyt trykk hos skadeavdelingen både morgen og kveld. Gjensidige forventer at skadetallet stiger gjennom dagen.

Vannet gjør stor skade, men mange må også evakuere

- Vi har fortsatt de typiske vannskadene på grunn av vann i kjellere og gjennom utette tak og vegger. Flere biler og andre kjøretøy står også under vann. Samtidig har mange dratt fra hjemmene sine på kort varsel. Vi snakker med flere fortvilte kunder nå, som brått har fått livet snudd opp ned. De må etter hvert ha hjelp med utgifter til klær, toalettsaker med mer. Desverre kan ikke alle dra hjem på kort sikt, og trenger også hjelp med utgifter til et midlertidig bosted, sier Marcelius.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 4 200 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Driftsinntektene var 34 milliarder kroner i 2022, mens sum eiendeler utgjorde 135 milliarder kroner.

Line Marcelius

Pressekontakt Kommunikasjonssjef Pressekontakt skadeforsikring +47 976 64 569