Tilbakekalling av NOBØ C2F XSC IKON

Tilbakekalling av NOBØ C2F XSC IKON, produsert i perioden 9.10.2013 til 30.10.2013.

• Varenummer: 3120016
  • Navn: C2F 12 XSC 1250W 230V ‐ 240V IKON
  • EAN nr: 7030690039694
  • Nobb nr: 46962383

Bakgrunn:
Glen Dimplex Nordic har etter egne undersøkelser avdekket en feilmontering i angitt ovn. Vi har derfor besluttet å tilbakekalle alle solgte eksemplarer da disse kan medføre en potensiell berøringsfare. Dette gjelder kun et begrenset antall av varenr. 3120016 montert i perioden fra 09.10.2013 til 30.10.2013. Informasjon om varenr. og produksjonsdato finnes på typeskilt bak på ovn og på emballasjeetikett. (se vedlagt dokument)

Vi fraråder bruk av ovnen og ber derfor alle som har kjøpt et av de nevnte apparatene om straks å returnere det til butikken. Produktet kan krediteres eller erstattes med nytt tilsvarende produkt.

Årsak:
Ovnen kan ha en feilmontert innvendig ledning som kan komme i klem og isolasjonen kan skades.

GLEN DIMPLEX NORDIC er en norsk bedrift som utvikler, produserer og selger energieffektive produkter og løsninger for varme og komfort. Bedriften har salgsselskaper både i Norge, Sverige, Finland og Danmark, og eksporterer til over 25 land verden over. Konsernet eies av Glen Dimplex Group, verdens største produsent og leverandør av produkter for elektrisk oppvarming.

Glen Dimplex Nordic har to sterke merkevarer i sin portefølje - Nobø og Dimplex.

Arne Hoseth

Produktsjef 952 47 590