Glitre Energiløsninger og CaCharge inngår samarbeid om smart elbillading

Med den energieffektive helhetsløsningen CaCharge - smart lading tar Glitre Energiløsninger steget inn på markedet for elbillading. Effektstyring, fleksibel fasebalansering og selvlærende algoritmer sikrer at ladeløsningen garanterer maksimalt antall ladeplasser innenfor tilgjengelig elkapasitet.

Behovet for å tilby ladeplasser øker hos både bedrifter, i industri og offentlig sektor. Mer lading fører ofte til økte strømkostnader og dyre effekttopper. CaCharge leverer en av markedets mest energismarte ladeløsninger og kombinert med Glitre Energiløsningers produkter blir det mulig å lade enda flere biler til en lavere kostnad, og bruke elbillading til å optimalisere energibruken i bygg.

-Vi er glade for å starte dette samarbeidet med CaCharge. Løsningen til CaCharge spiller utrolig godt sammen med våre andre tjenester for energieffektivisering og vil sikre at kunden kan spare enda mer energi og kostnader, sier Anders Diep-Lynne, daglig leder i Glitre Energiløsninger.

I denne smarte ladeløsningen tilbys ladebokser, web- og appløsning for betaling samt løpende support. Dersom kunden har ladebokser fra før, kan disse også inkluderes.

- Elektrifisering er kanskje det viktigste tiltaket vi kan gjennomføre for å bidra til å redusere verdens klimagassutslipp. Med CaCharge - smart lading forsterker vi vår posisjon innen energieffektive løsninger, og tilbyr tjenester som hjelper kunder å levere på dette, sier Diep-Lynne.

Samarbeidet med Glitre Energiløsninger er en del av det svenske ladeselskapet CaCharges internasjonalisering.

– Å være til stede på verdens ledende elbilmarked sammen med Glitre Energiløsninger er et viktig steg for CaCharge. Behovet for å lade mange biler effektivt øker i takt med antallet elbiler, sier CaCharges administrerende direktør Kurt Högnelid.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Anders Diep-Lynne, Daglig Leder Glitre Energiløsninger
E-post: Anders.Diep-Lynne@glitreenergi.no

Kurt Högnelid, Administrerende direktør CaCharge
E-post: kurhog@cacharge.com

Om Glitre Energiløsninger:

Glitre Energiløsninger utvikler og leverer løsninger for å effektivisere energibruken til bedrifter, industri og offentlig sektor. Vi jobber blant annet med energieffektivisering, effektglatting, solceller, energilading i form av batteri og vannbåren varme. Glitre Energiløsninger er det yngste forretningsområdet i Glitre Energi konsernet, for mer info se www.glitreenergilosninger.no.

CaCharge elbilsladdning, med laddbox, effektstyrning, laddtjänster och drift, i en helhetslösningär optimerad för att aktörer med många laddplatser såsom fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och kommuner administrationsfritt ska kunna erbjuda många laddplatser. CaCharges effektstyrning jämnar ut effekttoppar och kapar kostnader. CaCharge grundades 2015 av IT-entreprenörerna och affärsutvecklarna Kurt Högnelid, Louise Kierkegaard och Tomas Öquist.

• Miljø, energi

• energiløsninger
  • fornybar

Glitre Energi eier, utvikler og drifter livsnødvendig infrastruktur basert på den fantastiske vannkraften! Vi produserer 100 % fornybar energi og leverer den helt fram til de tusen hjem og virksomheter. Vi har fokus på å skape store verdier lokalt, ta miljøansvar og være en pådriver for et helt elektrisk samfunn.

Ragnhild Ask Connell

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 99246664