Boliden velger Goodtech

Boliden har valgt Goodtech Products som leverandør av maskin- og programvare for automatisk etikettering og systemintegrasjon på sinksmelteverkene i Finland (Kokkola) og Norge (Odda). Samtidig skal det installeres og driftes en masterlisens av programvaren hos Bolidens markedsføringskontor i Stockholm.

Boliden har arbeidet med prosjektet over lang tid, og etter nøye vurdering av forskjellige løsninger og leverandører, ble Goodtech Products valgt som samarbeidspartner for Boliden i Finland, Sverige og Norge.

Goodtech har utviklet ny programvare for integrering av AutoID/AIDC og datafangstapplikasjoner i produksjons- og logistikknettverket. Produktet har fått navnet CodeIT.

Dokumentert enkelhet og fleksibilitet i programvareløsningen var avgjørende faktorer for valg av leverandør. CodeIT – den nye og innovative verktøykassen – vil samtidig gi gode muligheter for fremtidige utvidelser og standardiseringer hos Boliden.

Bjørnar Torsnes i Goodtech Products sier at leveransen er omfattende når det gjelder maskinvare, systemintegrasjon og programvare. Utstyret skal installeres i tøffe driftsmiljø på fabrikkene i Finland og Norge.

- For Goodtech er det strategisk viktig å vinne denne type kontrakter. Vi får her bekreftet at CodeIT er et nytt innovativt produkt som gir våre kunder konkurransefortrinn, slår Torsnes fast.

For mer informasjon, ta kontakt med Bjørnar Torsnes hos Goodtech Products, tlf. +47 22 79 08 02, mobil +47 907 72 110, e-post: bjoernar.torsnes@goodtech.no

Goodtech Products AS er en ledende produktleverandør og representerer verdensledende produsenter innenfor fagområdene instrumentering, industriell kommunikasjon, automatisering, auto-ID/datafangst og logistikk. I markedet er Goodtech Products blant annet kjent for varemerker som Rockwell Automation, Kepware, Macsa, Remote Control og MAFI. Goodtech Products er et heleid datterselskap av det børsnoterte teknologiselskapet Goodtech ASA (OSE:GOD)