Goodtech oppgraderer kundesentralene til Fortum Oslo Varme

Goodtech oppgraderer kundesentralene til Fortum Oslo Varme

Fortum Oslo Varme AS gir Goodtech fornyet tillit som leverandør for prosjektet «Oppgradering IKT kundesentraler». Kundesentralene er installert i kundens bygninger og er skillet mellom Fortums fjernvarmenett i Oslo og kundens eget vannbårne system.

Fortum Oslo Varme og Goodtech skal implementere et moderne, fleksibelt og enhetlig nytt kommunikasjonssystem mellom sentrale servere og komponenter ute i kundesentralene. Systemet har høy automasjonsgrad og fokus på nettverksikkerhet helt ut til endepunktene.

Goodtech skal sammen med Fortum Oslo Varme, realisere tre delprosjekter bestående av:

• Utskifting av 300 regulatorskap i utvalgte kundesentraler.
  • Fornyelse av kommunikasjonsutstyr til 600 kundesentraler. Leveranse av Sentral Management Gateway og programvareverktøy for innsamling av data fra kundesentraler samt ivaretagelse av nettverksikkerhet. Kontrakten inneholder også en opsjon på rammeavtale for levering av valgt utstyr for et årlig behov av kommunikasjonsutstyr til nye kundesentraler.
  • Oppgradering av PLS-programvare i 520 utvalgte kundesentraler.

Goodtech har også ansvaret for den overordnede koordineringen mellom de ulike delprosjektene.

Goodtech ble valgt utfra totalt høyeste score på tildelingskriteriene pris, kvalitet og kompetanse.

– Gjennom en profesjonell anskaffelsesprosess leverte Goodtech godt på tildelingskriteriene. Goodtech er en verdifull samarbeidspartner og vi ser fram til et videre godt samarbeid for å modernisere og automatisere en viktig del av Norges største fjernvarmenett, uttaler Fortum Oslo Varmes direktør for produksjon, Jan Morten Trønnes.

– Vi er stolte over at Fortum Oslo Varme har valgt Goodtech som samarbeidspartner for å realisere et spennende moderniseringsprosjekt innenfor miljøvennlig fjernvarme, sier Eric Staurset, Konsernsjef i Goodtech.

Eric Staurset, Konsernsjef Goodtech ASA
Tlf +47 98 28 11 42
e-post: eric.staurset@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 450 millioner og har i underkant av 300 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.