Goodtech skal bygge ut Sydvattens vannverk Vombverket sammen med Peab

Goodtech skal bygge ut Sydvattens vannverk Vombverket sammen med Peab

Goodtech Environmental Solutions på Åland har vunnet maskin- og prosessentreprisen for utbyggingen av Vombverket linje 4 med Peab som bestiller.

Kontrakstverdien for Goodtech er SEK 55 millioner og prosjektet beregnes ferdigstillt i slutten av 2022.

Sydvatten AB produserer drikkevann til mer enn 900.000 innbyggere i Skåne og er en av Sveriges største drikkevannsprodusenter. Utbyggingen av Vombverket linje 4 er et ledd i forbedringen av produksjonskapasiteten ved å komplettere med ytterligere en produksjonslinje.

«Vi ser frem til å ferdigstille et viktig steg i den planlagte utbyggingen av vannverket sammen med Goodtech og Sydvatten. Som samfunnsbyggere er vi selvfølgelig veldig stolte over å få være med og bidra til en sikker og trygg drikkevannsforsyning til innbyggerne i Skåne», sier Peabs arbeidssjef Joakim Kjellberg.

«Prosjektet befester Goodtechs posisjon som en viktig samarbeidspartner i større komplekse VA-prosjekter i det svenske markedet. Vi setter stor pris på det gode og konstruktive samarbeidet vi har hatt med Peab i anbudsarbeidet og ser frem til å utføre en viktig entreprise som sikrer tilgangen til den viktigste ressursen vi har – rent drikkevann», sier Robert Karlsson, Goodtechs regionsleder på Åland.

Eric Staurset, Konsernsjef Goodtech ASA
tlf. +47 98 28 11 42
e-post: eric.staurset@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 450 millioner og har i underkant av 300 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.