Dunlop presenterer nye American Elite – med MultiTread-teknologi

Dunlop presenterer nye American Elite – med MultiTread-teknologi

• Utviklet for å sette nye standarder for «handling», «feedback» kjørelengde og komfort for touringmotorsykler som for eksempel Harley Davidsons® FL-serie
  • MultiTread-teknologi for kjørelengde og veigrep. Spesielt på vått underlag.
  • Mulighet til å velge hvite sidevegger for en mer amerikansk stil

Dunlop har innført det nye American Elite™-dekket på det europeiske markedet.

Dunlops forskning har vist at europeiske motorsykkelførere som kjører den amerikanske typen touring- og cruisermotorsykler stiller høye krav til «handling» og veigrep – uten at det går ut over kjørelengden.

For å oppfylle disse kravene har Dunlop utviklet det nye American Elite med MultiTread™-teknologi, som gir en kombinasjon av slitesterkt materiale langs midten med avanserte materialer for veigrep i sideretning på skulderområdet på bakdekket.

American Elite er tilgjengelig i 9 dimensjoner fordekk og 13 dimensjoner bakdekk for å passe til en lang rekke touringsykler fra produsenter som Harley Davidson, Victory og Indian.

Alternativ for hvite vegger for en mer amerikansk stil
Eiere av den amerikanske typen touringsykler kan velge den sideveggtypen som passer best til akkurat deres mc. Flere av dimensjonene er tilgjengelige med enten helt hvite sidevegger eller et smalere hvitt felt for den mer klassiske stilen.

Andy Marfleet, markedsføringssjef for Dunlop Moto Europe, forklarer årsaken til at Dunlop har gått over til MultiTread-teknologi: «Vår MultiTread-teknologi har fått god mottakelse på de europeiske veiene / underlagene, asfalt typene, og bidrar til at vårt nyeste RoadSmart III setter nye standarder når det gjelder holdbarhet og kjøreegenskaper. Ved å innføre en lignende teknologi på et dekk for tilpassede modeller og mer spesifikt, amerikanske sykler, gir den bedre holdbarhet, mulighet for større nedleggsvinkel, bedre stabilitet, bedre grep på vått underlag, mer nøytrale styreegenskaper og bedre komfort.»

Dunlop American Elite er nå tilgjengelig hos Dunlop MC forhandlere over hele Europa.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 66,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 49 anlegg i 20 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.