Gå videre til innhold
Goodyear avduker EfficientGrip Cargo 2 – en holdbar løsning for flåter med lette nyttekjøretøy

Pressemelding -

Goodyear utvider produktsortimentet for lette nyttekjøretøy med lanseringen av etterfølgeren til EfficientGrip Cargo. EfficientGrip Cargo 2 gir bedre holdbarhet i slitebanen og forbedrede kjøreegenskaper på vått underlag.

«EfficientGrip Cargo 2» er det nye sommerdekket som oppfyller forbrukernes behov i det raskt voksende markedet for lette nyttekjøretøy», sier Piotr Nagalski, markedsføringsdirektør hos Goodyear Europe.

Takket være en ny gummiblanding er dekkets slitebane mer motstandsdyktig mot høye temperaturer og vanskelige veiforhold, noe som gir en samlet økning på 38 %[1] i slitebanens totale holdbarhet i forhold til forgjengeren. En ny gripeharpiks bidrar også til at gummiblandingen deformeres under bremsemanøvrer på vått underlag, noe som gir større bremseeffektivitet og forkorter bremselengden med 8 %[2] sammenlignet med EfficientGrip Cargo.

«Forbrukerne vender seg stadig mer mot netthandelsløsninger, og bedriftene arbeider for å tilpasse leverandørkjedene sine og bygge opp kapasitet for hjemlevering av varer», fortsetter Nagalski. «Med monteringer på 8 av de 10 bestselgende lette nyttekjøretøy på det europeiske markedet er Goodyear godt posisjonert til å svare på denne utfordringen. Lanseringen av dette sommerproduktet er en viktig forlengelse av vårt omfattende LCV-tilbud.»

Goodyears produktsortiment for lette nyttekjøretøy omfatter også UltraGrip Cargo vinterdekk og Vector 4Seasons Cargo helårsdekk.

EfficientGrip Cargo 2 kan skilte med et konkurransedyktig sortiment på 23 SKU-er fra 14- til 17-tommers dekk som vil bli lansert mellom desember 2020 og oktober 2021. Alle kan også brukes på elektriske kjøretøyer.

[1] Intern test, sammenlignet med forgjengeren EfficientGrip Cargo

[2] Intern test, sammenlignet med forgjengeren EfficientGrip Cargo

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 62 000 ansatte og produserer sine produkter på 46 anlegg i 21 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.