Gå videre til innhold
Goodyear EfficientGrip 2 SUV gir eksepsjonell kjørelengde og sterk ytelse på både vått og tørt underlag

Pressemelding -

Goodyear har kunngjort lanseringen av sitt nyeste sommerprodukt for SUV, EfficientGrip 2 SUV. EfficientGrip 2 SUV gir eksepsjonell kjørelengde og sterk ytelse på både vått og tørt underlag.

«SUV-er utgjør en stadig større andel av den europeiske bilparken. Vi er stolte over å kunne lansere dette nyeste produktet som tar SUV-førerne lengre samtidig som de får den ytelsen de er ute etter», sier Piotr Nagalski, markedsføringsdirektør hos Goodyear Europe.

SUV-er antas å ville representere 43 % av det samlede nybilsalget i Europa innen 2025, opp fra 37 % i 2020[1]. Når det gjelder dekk, ser SUV-førere først og fremst etter to ting, nemlig utmerket bremsing og godt veigrep på våte veier[2].

En rekke nyskapende funksjoner gjør at EfficientGrip 2 SUV kan gi økt kjørelengde samtidig som det beholder et høyt ytelsesnivå:

• 25 % forbedret kjørelengde i forhold til EfficientGrip SUV[3]takket være Goodyears mileage plus-teknologi, som gir høy elastisitet og fleksibilitet i slitebanen, noe som fører til færre sprekker og brudd ved kjøring på dårlige veier og under ulike temperaturforhold.
  • Kortere bremselengder på vått underlag med et større antall gripekanter og en mindre stiv gummiblanding som sammen øker evnen til å drenere bort vann.
  • Kortere bremsestrekning på tørt underlag med større kontaktflate og større ribber langs midten av slitebanen.

Et konkurransedyktig sortiment med 52 nye SKU-er fra 16- til 22-tommers dekk vil bli lansert mellom januar 2021 og februar 2022.

«Med ekstra kjørelengde og en rekke SKU-er med høy belastningsindeks er EfficientGrip 2 SUV-dekkene ideelle ikke bare til å dekke kravene for SUV-er, men også for elektriske kjøretøyer», konkluderer Nagalski.

[1] IHS Global Insights

[2] IPSOS Features and Benefits-undersøkelse. desember 2018

[3] Intern test, sammenlignet med forgjengeren EfficientGrip SUV

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 62 000 ansatte og produserer sine produkter på 46 anlegg i 21 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.