Gå videre til innhold
Goodyear leverer originalutstyr til Jaguar Land Rovers nye modeller Jaguar F-Pace, Land Rover Discovery og Range Rover Velar.

Pressemelding -

Goodyear er stolte over å kunngjøre at Jaguar Land Rover har valgt dem til å levere originalutstyr til de nye modellene Jaguar F-PACE, Land Rover Discovery og Range Rover Velar.

Goodyear har utviklet Eagle F1 Asymmetric SUV AT for både nye Jaguar F-PACE, bilmerkets aller første SUV med imponerende dynamikk og ekstraordinær design, og Range Rover Velar, som kombinerer elegant enkelhet med avansert teknologi og konstruksjon.

Dekkene vil være merket med det karakteristiske «J LR»-merket som viser at de er godkjent av Jaguar Land Rover til bruk på deres kjøretøyer med følgende dimensjoner: 255/60R18 112W XL, 255/55R19 111W XL og 255/50R20 109W XL. Dekkene er utviklet av Goodyears tekniske designere for å oppfylle bilprodusentens spesifikke krav om lav rullemotstand, lav vekt og gode kjøreegenskaper i terreng.

For den nye Land Rover Discovery, en familie-SUV med flott design, avansert teknologi og bemerkelsesverdig allsidighet, ble Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV godkjent som originalutstyr i følgende dimensjoner: 255/60R19 113W XL AT, 255/55R20 110W XL AT og 275/45R21 110W XL.

«Ved å utvikle og konstruere disse originaldekkene for de nye, ikoniske Jaguar Land Rover-plattformene viser vi igjen Goodyears evne til å forstå og implementere kravene fra de store bilprodusentene», sier Nick Harley, Goodyears direktør for originalutstyr i forbrukersegmentet i EMEA-området. «Vi har over lang tid hatt suksess med å levere utstyr til Jaguar Land Rover, noe som har vært mulig på grunn av vår tekniske stabs fokus og engasjement for å utvikle skreddersydde dekk som leverer fantastisk effektivitet, eksepsjonelle kjøreegenskaper og høy kvalitet for lenge imøtesette Premium-SUV-er som Jaguar F-PACE, Range Rover Velar og Land Rover Discovery.»

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 66,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 21 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.