Goodyear tar deg lenger med det nye dekket EfficientGrip Performance 2

Goodyear tar deg lenger med det nye dekket EfficientGrip Performance 2

Goodyear lanserer det nye EfficientGrip Performance 2 med beregnet 50 % lengre kjørelengde [3] enn forgjengeren og 20 % lengre kjørelengde enn Michelin [1].

Når Goodyear nå kunngjør lanseringen av EfficientGrip Performance 2, demonstrerer de også bransjeledende ytelsesnivåer med dette nye høytytende dekket. Dekket går inn i rekken som etterfølger det mye roste dekket EfficientGrip Performance, og målgruppen er bilister med 15–19-tommers felger som er ute etter lang kjørelengde og høye ytelsesnivåer for bremsing både på tørt og vått underlag.

Dekket kan skilte med imponerende estimert 50 % lengre kjørelengde enn forgjengeren[3], og overgår også Michelin, den nærmeste testede konkurrenten[1], med 20 % på kjørelengde. De uavhengige testene utført av TÜV SÜDregistrerte også de korteste bremselengdene på både våte og tørre veier enn de fire konkurrentene som ble testet[2].

«Nye EfficientGrip Performance 2 tilbyr en løsning uten kompromisser for forbrukere som vil ha lengst mulig kjørelengde ut av dekkene sine samtidig som ytelsesnivået opprettholdes», sier Xavier Fraipont, EMEA-direktør for produktutvikling hos Goodyear. «Takket være de teknologiske nyvinningene vårt team av designere og ingeniører har utviklet, vil forbrukerne kunne dra fordel av økt kjørelengde[1] med våre EfficientGrip Performance 2-dekk. Dette er et resultat vi er veldig stolte av. Ikke bare kan bilistene utnytte den forbedrede ytelsen, de vil også hjelpe miljøet ved å få mer ut av hvert sett med dekk[1].»

En rekke nyskapende funksjoner gjør at dekket kan få denne økte kjørelengden[1] samtidig som den høye ytelsen opprettholdes:

• Stor elastisitet og fleksibilitet i slitebanen bidrar til mindre dekkslitasje forårsaket av vanskelige veiforhold, uten at det går på bekostning av kjøreegenskapene på vått og tørt underlag.
  • Et større antall lengre gripekanter kombinert med optimalisert stivhet i gummiblandingen gir forbedret vanndrenering og kortere bremselengder på vått underlag.
  • Store ribber i midten av slitebanen sikrer større stivhet – noe som gir økt stabilitet ved nødmanøvrering.

Goodyear EfficientGrip Performance 2 er tilgjengelig i 45 dimensjoner.

[1] 20 % / 11 000 km lengre kjørelengde enn den nest beste av de testede konkurrentene. Kjørelengde (dvs. til man kommer ned til minste lovlige nivå for mønsterdybde) sammenlignet med de fire siste designene fra konkurrenter i HP-sommerdekksegmentet (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testet av TÜV SÜD Product Service GmbH i november 2019 på oppdrag fra Goodyear. Testet dekkdimensjon: 205/55R16 91V; testbil: VW Golf Mk7; teststed: åpne veier i sentral-Tyskland. Rapportnummer: 713171748. Den fullstendige rapporten er tilgjengelig på: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html. Antatt for gjennomsnittlig kjørelengde per år: 13 000 km (ADAC, rapport: Benefits of passenger car travel in Europe).

[2] Kortere bremselengder på vått og tørt underlag enn alle de andre testede konkurrentene. Sammenlignet med de fire siste designene fra hovedkonkurrenter i HP-sommerdekksegmentet (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testet av TÜV SÜD Product Service GmbH i november 2019 på oppdrag fra Goodyear. Testet dekkdimensjon: 205/55R16 91V; testbil: VW Golf Mk7: teststeder: ATP Papenburg (Tyskland), GPG Mireval (Frankrike), TÜV SÜD PS Garching (Tyskland), Neubiberg (Tyskland), Denburg (Tyskland). Rapportnummer: 713171748. Den fullstendige rapporten er tilgjengelig på https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html

[3] Interne beregninger: Sammenlignet med forgjengeren EfficientGrip Performance Dekkdimensjon: 205/55R16 91V; testbil: VW Golf 7; teststed: på landeveien i Luxembourg og Frankrike.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 63 000 ansatte og produserer sine produkter på 47 anlegg i 21 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.