Gå videre til innhold
Goodyears Eagle F1 Asymmetric 3 SUV Ultra-High Performance-dekk valgt av Alfa Romeo for den nye Stelvio

Pressemelding -

Goodyear kunngjør at deres Eagle F1 Asymmetric 3 SUV Ultra-High Performance-dekk er valgt som originalutstyr på den nye Alfa Romeo Stelvio, den første SUV-en fra den ikoniske italienske bilprodusenten.

I tråd med Alfa Romeos tradisjon for banebrytende design og avansert teknologi vil Stelvio bli utstyrt med Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV i dimensjonene 235/65R17 104W, 235/60R18 103W og 235/55R19 101Y.

Alle dekkene vil bli merket «AR» for å vise at de er godkjent av Alfa Romeo som originalutstyr på deres biler.

For å kunne gi Stelvio-førerne en førsteklasses opplevelse har Goodyear utviklet dekkene med fokus på ultimat håndtering under alle forhold. Aktiv bremseteknologi og en ny, grepsforsterkende gummiblanding gir kraftig grep for korte bremselengder og gode kjøreegenskaper på både tørre og våte veier. En ny, lettere og forsterket konstruksjonsteknologi gir styrepresisjon og holdbarhet i tillegg til håndtering, svingegenskaper, slitestyrke og drivstoffeffektivitet.

Med Eagle F1 Asymmetric 3 SUV kan den nye Alfa Romeo Stelvio sette sin lit til at Goodyears nyeste, innovative UHP-dekk, utstyrt med enestående teknologi, forbedrer den sporty kjøreopplevelsen og de unike følelsene som følger med når man kjører en Alfa Romeo.

«Det faktum at Alfa Romeo har valgt Goodyear som originaldekk på sin første SUV bekrefter vår ekspertise i å utvikle skreddersydde dekk for bilprodusentenes nye flaggskipbiler», sier Nick Harley, Goodyears administrerende direktør for originalutstyrsdekk for forbrukere i EMEA-regionen. «For å kunne oppfylle kravene for denne spent etterlengtede bilen, måtte vi levere et dekk som gir Stelvio-førerne anledning til å verdsette fordelene med en SUV, samtidig som de nyter Alfa Romeo-følelsen til fulle.»

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 66,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 21 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.