Goodyears robuste support støtter Team De Rooy i Dakar Rally 2024

Goodyears robuste support støtter Team De Rooy i Dakar Rally 2024

Goodyear bekrefter samarbeidet med Team De Rooy under Dakar Rally 2024. Som deres offisielle dekkleverandør vil Goodyear støtte det nederlandske teamet med førsteklasses offroad-dekk og dekkhåndteringsløsninger i alle etapper av konkurransen. Goodyears TPMS (dekktrykkovervåkingssystem) vil bli brukt av Team De Rooy til å overvåke dekkenes temperatur- og lufttrykksnivåer i sanntid, noe som gir raske tilpasninger til utfordringer og dermed redusert nedetid.

Dakar Rally 2024: en spennende reise venter

Den 5. januar 2024 går startskuddet for Dakar Rally i AlUla. Ruten går over det vidstrakte landskapet i Saudi Arabia og ender i Yanbu på Rødehavskysten den 19. januar. I det 14 dager lange arrangementet, som består av 1 prolog og 12 etapper, skal deltakerne tilbakelegge ikke mindre enn 5000 kilometer. 60 % av ruten består av helt nye strekninger, noe som vil by på nye og spennende utfordringer for deltakerne.

I 2024-utgaven av Dakar Rally vil Team De Rooy stille med tre lastebiler, som alle er utstyrt for seier:

• #600 Boss Machinery Team De Rooy FPT: Pilot/sjåfør Janus van Kasteren Jr., kartleser Marcel Snijders og mekaniker Darek Rodewald har som mål å forsvare tittelen.
  • #622 Becx Competition Team De Rooy FPT: Pilot/sjåfør Michiel Becx, kartleser Edwin Kuijpers og mekaniker Wuf van Ginkel, som vant Rallye du Maroc 2023, er klare for nok en triumf.
  • #618 Ladies Team De Rooy FPT: Sjåfør Anja van Loon, kartleser Floor Maten og mekaniker Marije van Ettekoven skriver historie som det første nederlandske kvinneteamet i Dakar Rally, og følger opp det vellykkede samarbeidet fra Rally du Maroc.

Goodyear-dekk og TPMS: baner vei for seier

Team De Rooy vet hvor mye dekkene har å si i Dakar-utfordringen og har derfor nok en gang valgt Goodyears OFFROAD-dekk. Disse dekkene, som overholder konkurransereglene, er robuste og gir utmerket trekkevne på en rekke underlag, inkludert sand, stein, bratte skråninger og nedoverbakker. Goodyears OFFROAD-dekk har en design som reduserer varmeutvikling i høye hastigheter, noe som er gunstig for holdbarheten under ekstreme forhold, slik som i den saudiarabiske ørkenen.

Goodyear TPMS vil også være sømløst integrert i lastebilene til Team De Rooy, for å gi kontinuerlig overvåking av lufttrykk og temperatur i dekkene. Denne integrasjonen gjør at teamet hele tiden kan tilpasse rallystrategien basert på sanntidsvurderinger av kjøreforhold og dekkytelse. De avanserte løsningene gjør ikke bare at man kan følge med på dekkenes temperatur- og lufttrykksnivåer, men er også viktige for at teamet skal kunne reagere raskt på utfordringer som måtte oppstå, noe som reduserer risikoen for lange nedetider. Dette er avgjørende, da nedetid potensielt kan føre til tap av dyrebar tid gjennom hele rallyet.

Goodyears engasjement for lastebilmotorsport

Goodyears støtte til Team De Rooy under Dakar Rally 2024 understreker selskapets varige engasjement for lastebilmotorsport. Som offisiell hovedsponsor for Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC) viser samarbeidet med Team De Rooy tydelig Goodyears engasjement for truck racing. Dette samarbeidet understreker ikke bare Goodyears vedvarende engasjement for truck racing, men posisjonerer også selskapet som ledende i å bruke utfordringene innen sporten som en testarena for å utvikle dekkteknologier og -produkter.

Maciej Szymański, Marketing Director Commercial Europe hos Goodyear, sier: «Vi ser frem til samarbeidet rundt Dakar 2024. Våre OFFROAD-dekk kombinert med Goodyear TPMS vil støtte Team De Rooy i de ekstreme og utfordrende forholdene i årets utgave av det legendariske rallyet. Vi ønsker dem alt godt. Rollen som Goodyear-dekkene og TPMS spilte, var svært viktig for at Team De Rooy kunne sikre seieren i fjor. Med denne triumfen i bakhodet ser vi frem til en tilsvarende enestående prestasjon i det kommende Dakar-rallyet, noe som bare understreker vår dedikasjon til å yte førsteklasses support til Team De Rooy».

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 74 000 ansatte og produserer sine produkter på 57 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.