Klar for alt: Goodyear lanserer Eagle F1 Asymmetric 6

Klar for alt: Goodyear lanserer Eagle F1 Asymmetric 6

• Goodyear lanserer det nyeste medlemmet i Eagle F1-familien.
  • Ny teknologi forbedrer kjøreegenskapene på tørt underlag, bremsing og håndtering på vått underlag.
  • Elbilklar teknologi reduserer støy og rullemotstand.
  • Klar til å gi både trygghet og spenning

Goodyear har avduket det nyeste dekket i sin prisbelønte Premium-serie Eagle F1-serie med UHP-dekk (Ultra High Performance), Eagle F1 Asymmetric 6. Med ny teknologi som gir forbedrede egenskaper på tørt underlag og forbedret bremsing og håndtering på vått underlag samt bedre funksjonalitet for bruk på elbiler er Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 klar for alt.

Eagle F1 Asymmetric 6 er utformet til å passe til en lang rekke ulike biler, inkludert hot hatches, sporty småbiler, familiebiler, luksussedaner og sportsbiler. Dekket inneholder en rekke nyvinninger som bygger videre på det prisbelønte Eagle F1 Asymmetric 5. Resultatet er et dekk som gir trygghet med egenskapene for håndtering og bremsing på vått underlag, og spenning med sin overlegne funksjonalitet på tørt underlag og sine sporty egenskaper.

For å forbedre egenskapene på tørt underlag1 har Eagle F1 Asymmetric 6 fått en fleksibel kontaktflate og et optimalisert kavitet som kan tilpasse seg ulike veiforhold. Ved kjøring under alminnelige forhold har dekkets kontaktflate et normalt fotavtrykk, men det utvides ved ekstreme manøvrer. Kontaktflaten tilpasser seg dermed kjørestilen og utvides etter behov, slik at føreren får bedre veigrep og reaktivitet ved ekstreme manøvrer.

I vått vær vil den nyskapende gummiblandingen i det ytre laget på Eagle F1 Asymmetric 6, som har et helt nytt harpikssystem, gi dekket bedre mikrokontakt med veibanen og sjåføren bedre veigrep på fuktige eller våte veier2. Teknologi som er utviklet for UUHP-dekk (Ultra Ultra High Performance), altså utviklet for å kunne brukes både på bane og vei, har blitt overført til Eagle F1 Asymmetric 6. For Eagle F1 Asymmetric 6 øker denne teknologien fleksibiliteten til å møte eller være mer motstandsdyktig mot røft underlag3. Dette harpikssystemet forsterker dekkets veigrep4

Alle dekk i Goodyears sortiment er klare til bruk på elbiler, men Eagle F1 Asymmetric 6 er spesielt utviklet med tanke på med produsentenes krav til elbildekk. Det støydempende mønsteret fører til en reduksjon på 1 dB, som vises på dekkmerkingen, mens den nye materialteknologien reduserer rullemotstanden for å bidra til å øke rekkevidden for elbiler5. Resultatet er et dekk som er klar for neste generasjons mobilitet.

Laurent Colantonio, Regional Technology Director for EMEA hos Goodyear, sier det slik: «Eagle F1 Asymmetric 6 er det siste tilskuddet i vår prisbelønte serie med Eagle F1-dekk. Med viktige nyvinninger som forbedrer egenskapene på tørt underlag og bremsing og håndtering på vått underlag er dekket klart for selv de mest krevende ytelsene og gir førerne både trygghet og spenning. Vi hos Goodyear er stolte over samarbeidet vi har med ledende originalutstyrsprodusenter for å drive frem neste generasjons mobilitet. Derfor er Eagle F1 Asymmetric 6 laget for å oppfylle kravene for elbiler og klar til å føre elektrisk mobilitet et skritt videre.»

Eagle F1 Asymmetric 6 vil først bli sluppet på markedet i 28 dimensjoner i løpet av første kvartal 2022, og flere dimensjoner vil komme ut senere på året. Innen 2023 vil Eagle F1 Asymmetric 6 være tilgjengelig i ikke mindre enn 65 dimensjoner for montering på felger fra 17 til 22 tommer.

Listen over dimensjoner som kommer på markedet allerede i januar 2022, omfatter en rekke populære dimensjoner for 17- og 18-tommers felger, og flere dimensjoner for 17-, 18- og 19-tommers felger vil komme ut i februar og mars. Serien vil bli utvidet med dekk for 21-tommers felger i april.

(1) (2) (3) (4) Sammenlignet med forgjengeren, Eagle F1 Asymmetric 5. Interne tester. Dimensjon: 225/45R17. Testbil: Volkswagen Golf 8. Teststed: Mireval Testbane.

(5) Rullemotstand og støydemping forbedrer i forhold til forgjengeren Eagle F1 Asymmetric 5. Forbedringsgraden avhenger av dekkdimensjonen.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 72 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.