SoundComfort fra Goodyear stemt frem som årets produkt

SoundComfort fra Goodyear stemt frem som årets produkt

Goodyears støyreduksjonsteknologi, SoundComfort, har blitt stemt frem som årets produkt 2019 av forbrukere i Belgia og Nederland.

Forbrukerundersøkelsen, som ble utført av det internasjonale markeds- og forbruksforskningsfirmaet Nielsen, spurte 5000 personer om deres synspunkter på produktinnovasjon. Dette er den største undersøkelsen av sitt slag i verden.

SoundComfort-teknologien er et utmerket eksempel på Goodyears mål om å fremme innovasjon innen dekkdesign for å møtte forbrukernes og markedets behov. Bilmotorene blir stadig stillere, spesielt med innføringen av elektriske biler og hybrider. Støy forårsaket av dekk blir derfor mer lagt merke til.

Goodyears SoundComfort-teknologi bruker et polyuretanskum med åpne celler på innsiden av dekket for å redusere luftvibrasjoner. [1]. Og i tillegg taper ikke dekket noen av sine andre egenskaper med denne innovasjonen. Skummet er lett nok til å ikke ha noen innvirkning på bilens drivstofforbruk. Det gjør heller ikke dekkene langsommere1.

[1]Støyreduksjon og biltester ble gjennomført i februar 2018, januar 2018, november 2017 og oktober 2011. Testene brukte 245/40R18-dekk på en Audi A8, og ble utført på GIC*Ls støytestbane.

Flere bilder er tilgjengelige i vårt digitale presserom på http://news.goodyear.eu.

Du kan også følge oss på Twitter @Goodyearpress eller bli med i vår ThinkGoodMobility-gruppe på LinkedIn.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 64 000 ansatte og produserer sine produkter på 47 anlegg i 21 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.