Housegard, Mantle

Housegard lanserer et Red Dot-vinnende brannteppe

Nå presenterer Housegarde sin siste produktnyhet, Mantle brannteppe. Dette elegante og funksjonelle brannteppet tilbyr effektiv slukking av mindre branner, og har dessuten blitt prisbelønt med den høythengende designprisen Red Dot Award 2023.

Det er den svenske industridesigneren Lars Wettre som har gitt brannteppet dets moderne og unike form. Det rustfrie veggfestet har et kuleledd som gjør att brannteppet enkelt kan vinkles i alle retninger og rykkes ut for bruk på få sekunder for raskest mulig slukking.

Selve brannteppet er omfavnet av et hvitt metalldeksel. Dette beskytter teppet mot smuss, samtidig som det gir et ekslusivt utseende. På den måten blir Mantle en enkel trygghet å innen rekkevidde og en moderne inredningsdetalj. Med andre ord går stil og sikkerhet hånd i hånd med brannteppet Mantle.

Vinner av Red Dot Design Award 2023

Mantles enkle og elegante design var også noe juryen for designprisen Red Dot Award falt for, og som bidro til at Mantle ble utsett til vinner av den ettertraktede prisen.

Thanks to its appealing appearance, the blanket can be placed prominently and does not have to disappear in cupboards where it is not within reach in an emergency”, var motiveringen fra juryen.

Filip Sahlberg, produktsjef på GPBM Nordic, var selv på plass i Tyskland for å ta i mot den prestisjefylte utmerkelsen i midten av juni.

”Denne prisen betyr veldig mye for oss, og jeg er kjempestolt over både brannteppets utseende og teamet bak. Sikkerhet, brukervennlighet og moderne design har vært nøkkelord i utviklingsarbeidet, og vi er utrolige glade for at juryen har gitt oss denne anerkjennelsen. Spesielt stolte er vi også fordi Mantle er det første brannteppet noensinne som får en Red Dot-utmerkelse.”

Filip Sahlberg, produktsjef på GPBM Nordic

Effektiv slukking av branner

Et brannteppe er en selvfølgelig del av brannvernet i hjemmet. Housegard Mantle er et brannteppe som er produsert av vevd glassfiber av høy kvalitet, samt silikonbelegg som raskere kveler brannen og reduserer risikoen for gjenantenning.

Housegard Mantle beregnes å være i lager 13/10, men det går an å forhåndsbestille allerede i dag.

Housegard er en ledende leverandør av brannsikkerhetsprodukter i Norden, og har siden starten i 1991 tilbudt brannsikkerhetsprodukter med visjonen å gjøre brannsikkerhet enkelt og tilgjengelig for alle. Med en produktportefølje i stadig utvikling tilbyr vi brannsikkerhet for alle hjem og behov.

Kategorier

GPBM Nordic designer, markedsfører og selger produkter innenfor områdene bærbar energi, belysning, brannsikkerhet samt velferdsteknologi, og har tatt en sterk posisjon både på konsument- og industrimarkedet med bl.a. varemerkene GP Batteries og Housegard.

Pressekontakt Communications manager Pressekontakt for GPBM (Brannsikkerhet) i Norden

Leverandør av produkter innen energi og sikkerhet

Cebon designer, markedsfører og selger produkter innenfor områdene bærbar energi, belysning, brannsikkerhet samt velferdsteknologi, og har tatt en sterk posisjon både på konsument- og industrimarkedet med bl.a. varemerkene GP Batteries og Housegard.

Professor Birkelands vei 26B