Direktør for HR går av med pensjon etter 15 år i GROHE

Direktør for HR går av med pensjon etter 15 år i GROHE

Leverandøren for komplette baderoms- og kjøkken løsninger, GROHE, offentliggjorde tidligere denne uken at deres direktør for HR, Michael Mager, går av med pensjon etter 15 år i GROHE.

”Vi vil gjerne takke Michael for hans engasjement i HR-avdelingen. Han har klart å lede bedriften gjennom mange utfordrende og spennende tider. Gjennom hans periode i GROHE har han lagt grunnlaget for bedriftens ledelse og medarbeider-håndtering. Michael var dedikert til Don Bosco-programmet, som utdanner fremtidens installatører i den tredje verden. Takk Michael, for din dedikerte arbeidsinnsats. Ønsker deg og din familie det beste fremover,” uttaler Thomas Fuhr, CEO GROHE AG.

Thomas Fuhr vil overta Michael Magers ansvarsområder som direktør for HR videre.

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. Med hovedkontor i Tyskland, har GROHE til sammen over 6500 ansatte i 150 land. Siden 2014 har GROHE vært en del av den japanske produsenten LIXIL, en global markedsleder innenfor sanitær- og byggevareprodukter. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. Kjente produkter som GROHE Eurosmart, GROHE sin termostatteknologi og banebrytende innovasjoner som GROHE Blue, understreker merkevarens sterke kompetanse. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. GROHE tar sitt samfunnsansvar på alvor og fokuserer på en ressursbesparende verdikjede. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no