Bring naturen inn i kjøkkenet med sommerens råvarer

Bring naturen inn i kjøkkenet med sommerens råvarer

I hverdagens mas og kjas er det lettest å finne frukt og grønnsaker på matbutikken. Men når sommermånedene kommer, oppholder flere seg ute, og flere får kanskje lyst til å utforske skogens skatter og sanke sine egne råvarer til sommermiddagene med venner og familie. Her får du gode råd til å bringe sesongens råvarer inn i kjøkkenet.

Når det kommer til matlaging, er det ikke noe mer spennende enn å jobbe med sesongens ferske råvarer. GROHE, som er et av verdens ledende merker innen kjøkkenarmaturer og komplette sanitærløsninger til badet, inspirerer derfor til å bringe naturen inn på kjøkkenet ved å utforske og nyte sesongens råvarer. Med ingredienser som kantareller, bær og urter kan du skape en unik naturopplevelse i ditt eget kjøkken.

GROHE har et bredt utvalg av kjøkkenprodukter og armaturersom gjør matlagingen enda mer praktisk og behagelig for hele familien. Fra avanserte vannkraner med smarte funksjoner til elegante og holdbare kjøkkenvasker – GROHEs løsninger hjelper deg til enkel og effektiv matlaging.

«Vi i GROHE vil invitere nordmenn til å tilbringe mer tid sammen på kjøkkenet, og det er opplagt å gjøre det med sesongens råvarer. De innovative kjøkkenløsningene våre inspirerer til å skape autentiske og minneverdige matopplevelser hjemme», sier Marie Kolbu, Leader Marketing hos Grohe.

Finn ingrediensene til middagen i skogen

Skogen er hjemsted til et stort utvalg av sopp som f.eks. kantareller og steinsopp. Sopp er en fantastisk kilde til smak og kan brukes i alt fra pasta- og risretter til sauser og grillspyd. Kantarellen regnes som en av naturens skatter og er kjent for umamismaken sin.

En annen ingrediens som kjennetegner sommeren, er bær. Skogen bugner av forskjellige bær – fra jordbær, blåbær og bringebær til bjørnebær og solbær. De søte og saftige bærene kan brukes i alt fra desserter og smoothier til sauser, salater og syltetøy.

Du finner også mange urter i skogen om sommeren. Ramsløk og timian er noen av urtene som trives i skogmiljøet, og de kan tilføre en frisk og krydret smak til salater, supper, sauser og marinader. Dessuten er gjøkesyre også verdt å utforske. Med sin lysegrønne farge og lett syrlige smak er gjøkesyre en perfekt ingrediens som gir friskhet og farge til rettene dine. Bruk den i salater, dressinger, sauser eller som garnityr til matkreasjonene dine.

Om GROHE:

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. Siden 2014 har GROHE vært en del av den japanske produsenten LIXIL, en global markedsleder innenfor sanitær- og byggevareprodukter. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. Kjente produkter som GROHE Eurosmart, GROHE sin termostatteknologi og banebrytende innovasjoner som GROHE Blue, understreker merkevarens verdier. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden.

GROHE tilbyr også et bredt tilbud av tjenester til profesjonelle partnere, inkludert lojalitetsprogrammet GROHE+ og GIVE, et opplæringsprogram for nye installatører. Med vann som kjernen av virksomheten, bidrar GROHE til LIXILs strategi for samfunnsansvar med en ressursbesparende verdikjede: fra CO2-nøytral* produksjon, vann- og energibesparende produktteknologier, fjerning av unødvendig plast i produktemballasjen, til lanseringen av Cradle to Cradle Certified®-produkter. Med det hybride kommunikasjonsøkosystemet GROHE X gir merket nye impulser til industrien. Via det digitale opplevelsessenteret, fysisk eller hybrid ved GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer, Tyskland eller på veien med GROHE X Motion Trucks, kobler merkevaren mennesker sammen for å styrke LIXILs formål om å "skape bedre hjem for alle, overalt».

*inkluderer prosjekter for CO2.kompensasjon. Les mer på green.grohe.com

Om LIXIL

LIXIL (TSE Code 5938) er en pioneer innen sanitær- og byggevareprodukter som løser hverdagens problemer og skaper bedre hjem for alle, overalt. Med utgangspunkt i vår japanske arv, skaper vi verdensledende teknologi og innovasjon for å skape produkter av høy kvalitet som forvandler hjem. LIXIL gjør dette gjennom meningsfylt design, en entreprenørånd, en dedikasjon til å forbedre tilgjengeligheten for alle, med en ansvarlig forretningsvekst. Vår tilnærming kommer til live gjennom bransjeledende merker, inkludert INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Nærmere 55 000 kolleger, som opererer i mer enn 150 land, er stolte av å lage produkter som berører livene til mer enn en milliard mennesker hver dag. Les mer på www.lixil.com

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no

Marie Kolbu

Pressekontakt Leader, Marketing LIXIL EMENA +47 976 44 557

Pressekontakt PR & Communications Manager, Nordics Medier og presse relateret +46708635420

GROHE Norge

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

Engebrets Vei 3