GROHE Blue Home & EVI Kjøkken

GROHE deltar på Designers Saturday

GROHE er med på Designers Saturday i Oslo den 8. september og presenterer en rekke inspirerende kjøkkendesign sammen med EVI.

6000 besøkende og ca. 170 utstillere møtes til inspirasjon, faglig oppdatering og sosialt nettverk den 8. til 10. september, hvor den 20. utgaven av Designers Saturday går av stabelen i Oslo. Her presenteres de ypperste designløsningene innenfor møbler, belysning, tekstiler, kjøkken og gulv.

Blant utstillerne er GROHE, som deltar i samarbeid med kjøkkenleverandøren EVI som har åpnet showrommet sitt i Ruseløkkveien i forbindelse med eventet. Showrommet er det 12. av til sammen 14, og det kan besøkes fredag og lørdag hvor det står gratis shuttlebusser til rådighet.

«Deltakelsen i EVIs showrom gir oss en unik mulighet til å presentere GROHE SPA i tillegg til de mange designkranerne våre i attraktive kjøkkenmiljøer som matcher produktene våre når det gjelder design, smart funksjonalitet og kvalitetsmaterialer», sier Marie Kolbu, Leader Marketing Norge, LIXIL EMENA.

I showrommet utstilles GROHEs produkter sammen med EVIs kjøkkenløsninger, som er designet og produsert lokalt i Norge med fokus på bærekraft, estetikk og tidløst design.

«Vi gleder oss til å invitere de mange besøkene på Designers Saturday med inn til en utstilling der vi, sammen med GROHE, Lundhs Real Stone og Haugstad Møbel AS, har skapt noen inspirerende miljøer med utgangspunkt i felles holdninger til design og bærekraft», fastslår Katinka Von Der Lippe, Lead Designer fra EVI.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Marie Kolbu
Leader, Marketing Norway, LIXIL EMENA
Mobil: +47 976 44 557
Mail: marie.kolbu@lixil.com

GROHE er et ledende globalt varemerke for komplette baderomsløsninger og kjøkkeninnredninger. Siden 2014 har GROHE vært en del av den sterke merkevareporteføljen til LIXIL, en produsent av banebrytende vann- og boligprodukter. For å kunne tilby "Pure Freude an Wasser" er alle produktene basert på merkevareverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft.Varemerket tilbyr livsforbedrende produktløsninger og tjenester med de dedikerte porteføljene GROHE QuickFix, GROHE Professional og premium-undermerket GROHE SPA. Alle dekker de spesifikke behovene til GROHEs profesjonelle forretningspartnere og deres forretningspartnere og deres differensierte målgrupper.Med vann som kjernen i virksomheten bidrar merket til LIXILs Impact Strategy med en ressursbesparende verdikjede. ressursbesparende verdikjede:fra CO2-nøytral* produksjon, fjerning av unødvendig plast i produktemballasjen, helt til vann- og energibesparende vann- og energibesparende produktteknologier som GROHE Everstream, en dusj med vannsirkulasjon. Takket være det hybride brand experience hub GROHE X gir varemerket ytterligere impulser til bransjen. Enten det er digitalt på brand experience hub , fysisk eller hybrid i GROHE X Brand & Communication Brand & Communication Experience Center i Hemer i Tyskland eller på veien med GROHE X Motion Trucks, kobler merkevaren sammen mennesker for å bidra til LIXILs formål om å "gjøre bedre hjem til en realitet for alle, overalt".

*includes CO2 compensation projects, more on grohe-x.com/sustainability

LIXIL (TSE-kode 5938) lager banebrytende vann- og boligprodukter som løser hverdagens utfordringer og gjør bedre hjem til en realitet for alle, overalt. Med utgangspunkt i vår japanske arv utvikler vi verdensledende teknologi og innovasjon for å lage produkter av høy kvalitet som forvandler hjem. Men LIXIL skiller seg ut ved måten vi gjør dette på: gjennom meningsfull design, entreprenørånd, engasjement for å forbedre tilgjengeligheten for alle og ansvarlig forretningsvekst. Vår tilnærming kommer til uttrykk gjennom bransjeledende varemerker som INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Omtrent 55 000 kolleger i mer enn 150 land er stolte av å lage produkter som berører livene til mer enn en milliard mennesker hver dag. Les mer på www.lixil.com

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no

Marie Kolbu

Pressekontakt Leader, Marketing LIXIL EMENA +47 976 44 557

Pressekontakt PR & Communications Manager, Nordics Medier og presse relateret +46708635420

GROHE Norge

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

Engebrets Vei 3