GROHE EuroSmart

GROHE styrker sin posisjon i Norge

Som en del av en differensiert go-to-marked strategi er GROHE i ferd med å lansere tilpassede produkter, tjenester og opplæring for det profesjonelle markedet. Selskapet skaper dermed en solid plattform for fortsatt positiv utvikling i Norge

GROHE har klart å opprettholde og å bygge videre på en positiv utvikling i det norske markedet sist regnskapsår (april 2021 – mars 2022.)

GROHE-merkevaren bidro med positive internasjonale resultater til LIXILs suksess og en salgsvekst på 15 % i EMENA. GROHE er nå rustet for en fortsatt god utvikling i 2022, der resultatene av en ny markedsstrategi forventes å gi resultater.

Med den nye strategien, som er utviklet i nært samarbeid med våre kunder og samarbeidspartnere, har GROHE effektivisert kontakten med målgruppene. Dette er gjort med individuelle produkter, tjenester og kundestøtte i både det private og profesjonelle markedet.

«I det raskt voksende gjør-det-selv-og e-handelsmarkedet har vi lansert GROHE QUICKFIX: en ny serie blandebatterier for små og enkle installasjonsoppgaver på kjøkken og bad. I det profesjonelle markedet er vi i ferd med å lansere GROHE PROFESSIONAL, som vil omfatte flere nye skreddersydde produkter, tjenester og treninger», sier Anne Øiseth, leder for GROHE Norge. Hun fortsetter:

«Lanseringen vil bli gjennomført både direkte til kundene og gjennom store kampanjer med fokus på bl.a. strategisk samarbeid, kommersiell støtte, opplæring og omfattende servicepakker. Samtidig lanserer vi et målrettet opplæringsprogram for å hjelpe unge, kommende installatører (GROHE GIVE)"

«Vi har sett frem til en mer differensiert strategi med et dedikert fokus på installatører. Dette kan bidra til å akselerere virksomheten ytterligere, og vi ser frem til å dra nytte av de mange spennende initiativene som kommer fra GROHE. Et styrket strategisk samarbeid mellom grossist og leverandør vil skape fordeler for begge parter, samtidig som det kommer våre profesjonelle kunder til gode.» – Bjørn Moen, adm. dir. i Heidenreich A/S

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderoms løsninger og kjøkkensystemer. Med hovedkontor i Tyskland, har GROHE til sammen over 7000 ansatte i 150 land. Siden 2014 har GROHE vært en del av den japanske produsenten LIXIL, en global markedsleder innenfor sanitær- og byggevareprodukter. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. Det siste er spesielt viktig og GROHE har som første sanitærprodusent oppnådd sertifiseringen Cradle to Cradle ® for fire av sine bestselgende produkter på gull nivå og tar derfor et stort steg nærmere en sirkulær økonomi.

Kjente produkter som GROHE Eurosmart, GROHE sin termostatteknologi og banebrytende innovasjoner som GROHE Blue, understreker merkevarens sterke kompetanse. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. GROHE tar sitt samfunnsansvar på alvor og fokuserer på en ressursbesparende verdikjede. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no

Marie Kolbu

Pressekontakt Leader, Marketing LIXIL EMENA +47 976 44 557

Pressekontakt PR & Communications Manager, Nordics Medier og presse relateret +46708635420

GROHE Norge

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

Engebrets Vei 3