Nøtteskallserien

Populære introduksjonsbøker i juridiske emner som retter seg mot studenter og profesjonsutøvere.

I 2014 lanserte Gyldendal Juridisk Nøtteskallserien, som består av korte og enkle introduksjonsbøker. De ble raskt populære hos både studenter og profesjonsutøvere. Hver bok tar for seg et juridisk tema og er skrevet av forfattere som er spesialister på området. Målgruppen er studenter og jurister som enten er nye eller trenger oppdatert kunnskap på et rettsområde.

Først ute var Geir Woxholth med sin bok om selskapsrett. Alminnelig strafferett i et nøtteskall av Thomas Frøberg er den nyeste boken i serien, og den har allerede blitt pensum ved Universitetet i Oslo. Forfatterne er trygge og sikre i sin fremstilling, og teorien er behandlet på en enklere måte enn i tidligere litteratur.

VISSTE DU DETTE?

• Over 20 000 studenter ved universiteter og høyskoler har registrert seg for gratis tilgang til Gyldendal Rettsdatas digitale rettskildeverktøy.
  • Gyldendal Rettsdata er markedsleder på nettbaserte rettskildeverktøy mot det juridiske miljøet i Norge og har en sterk posisjon innenfor juridisk profesjons- og pensumlitteratur.

Gjør studietiden litt enklere
Skaff deg gratis studenttilgang på rettsdata.no. Over 4000 studenter følger Facebooksiden «Jusstudent». Her får du pensumrelevant informasjon og nyttige tips som hjelper deg gjennom studietiden.

Rettskildeverktøy
Med Rettsdatas rettskildeverktøy får du tilgang til Norsk Lovkommentar, som gir deg utfyllende og oppdaterte lovkommentarer til alle Norges lover. Lovkommentarene både forklarer og tolker paragrafene, og er skrevet av nærmere 300 norske jurister som er blant landets fremste eksperter på sine respektive lovområder. I tillegg får du siste nytt fra Høyesterett, lovforarbeider og mye annet nyttig materiale til studietiden.

Se hele Nøtteskallserien

• Kriminalitet, rettsvesen og juss