Gå videre til innhold
Diskret og likevel umiskjennelig luksuriøs med påfallende glatte overflater som vakkert reflekterer lys. Med sine balanserte proporsjoner og elegante geometri er kolleksjonen perfekt for alle baderomsmiljøer.

AXOR Citterio: Et ikon innen moderne baderomsdesign i ny variant

En nylig tolket designklassiker: Sammen med den italienske designeren Antonio Citterio kan AXOR nå presentere en ny variant i den ikoniske baderomskolleksjonen AXOR Citterio fra 2003. Diskret og likevel umiskjennelig luksuriøs med påfallende glatte overflater som vakkert reflekterer lys. Slik hyller AXOR Citterio den høye verdien av vann. Med sine balanserte proporsjoner og elegante geometri er kolleksjonen perfekt for alle baderomsmiljøer. Den inkluderer et stort utvalg av produkter og alternativer, inkludert armaturer med forskjellige grepsvarianter: Pin- og kryssgrep, det originale vingegrepet og et nytt vingegrep som er enda mer presist, intuitivt og enkelt å betjene. Den omfattende produktpaletten gjør det mulig å lage et vell av individuelle løsninger med et konsistent, geometrisk designspråk. AXOR Citterio er tilgjengelig i klassisk krom og en rekke eksklusive AXOR FinishPlus overflater, f.eks. polert sort krom og børstet gull-optikk. Vingegrepet fås også med den luksuriøse ”ruteslipte” 3D-overflatestrukturen.

Design: geometrisk presisjon

Med sin geometriske og monumentale presisjon gjenspeiler AXOR Citterio-kolleksjonen ånden i nyklassisistisk italiensk arkitektur. Som en perfekt symbiose mellom design og funksjonalitet er den preget av det harmoniske samspillet mellom rette vinkler og myke kurver. Produktkvaliteten kommer til uttrykk i de særegne, glatte overflatene og flytende overgangene, mens allsidigheten i designet gjenspeiles i et bemerkelsesverdig bredt produktspekter som inkluderer armaturer i forskjellige høyder og installasjonsvarianter, versjoner med forskjellige rosetter og tre grepsvarianter – pin-, kryss- eller vingegrep. Det nye "svevende" vingegrepet er enda enklere og mer presist å betjene og fører AXOR Citterio designspråket videre, samtidig som du kan velge den luksuriøse ”ruteslipte” 3D-overflatestrukturen.

«Luksus er kvalitet. Ikke bare en følelse av kvalitet, men ekte kvalitet. Hvem som helst kan lage et rør, men når du først har de glatte flatene på AXOR Citterio, er det ikke en enkel prosess, og luksus ligger i kvaliteten på utførelsen. Det er en enkel form, men du føler kvaliteten. De som liker å feire det daglige vaskeritualet, bør gjøre det med vakre gjenstander som AXOR Citterio,» sier Antonio Citterio.

Stort utvalg for individuelle løsninger

AXOR Citterio kolleksjonen inneholder 70 produkter som muliggjør individuelle løsninger for enhver baderomsdesign - og det i et konsistent designspråk. Ved servanten tilbyr kolleksjonen 1-hulls og 3-hulls armaturer i forskjellige høyder samt 2-hulls og 3-hulls armaturer for veggmontering. For badekaret er en karsøyle med hånddusj og produkter for innebygd og utenpåliggende montering i vegg, kar- eller flisekant tilgjengelige. For dusjen fås en Showerpipe med termostat, termostater for innebygd og utenpåliggende montering og et antall stenge- og venderventiler. De mange alternativene for å velge en spesiell AXOR FinishPlus-overflate danner grunnlaget for å skape et individualisert baderomsmiljø.

De nye AXOR Citterio armaturene er godkjent for drikkevann i Norden og klare for salg.

Merket AXOR

AXOR utvikler, konstruerer og produserer ikoniske objekter for luksuriøse bad og kjøkken. I samarbeid med noen av verdens største designere – bl.a. Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud og Barber Osgerby – oppstår AXOR produkter i tallrike stilretninger. Alle armaturer, dusjer og tilbehør fra AXOR lever opp til de høyeste kvalitetsstandardene. Med en ekspertise som strekker seg mye lenger enn de egentlige produktene, inspirerer AXOR arkitekter, innredningsdesignere og designinteresserte mennesker. Sammen med AXOR former de rom som avspeiler brukerens individuelle personlighet. Som et fremtidsrettet merke i Hansgrohe Group vier AXOR seg utviklingen av unike produkter og fremstilling i fremragende kvalitet.

Per Christian Olsen

Pressekontakt Daglig leder / Country manager +47 97702907