Gå videre til innhold
På 2000 m2 setter Hansgrohe Group opp stand på ISH under overskriften «reduce – re-use – recycle». I messens Festhalle (Hall 2, stand A.02) presenterer den sørtyske baderoms- og kjøkkenprodusenten innovasjoner under merkene AXOR og hansgrohe.

Pressemelding -

Hansgrohe Group presenterer innovasjoner for bærekraftige, helhetlige opplevelser på baderommet

Når verdens største rørleggermesse – ISH i Frankfurt – åpner dørene om noen uker, møtes endelig den internasjonale baderomsbransjen og interesserte forbrukere igjen etter fire år. Den 13.-17. mars 2023 ønsker Hansgrohe Group velkommen til standen på 2000 m2 i Festhalle med merkene AXOR og hansgrohe, hvor de presenterer den siste banebrytende produktutviklingen, drømmebad og et visjonært baderomskonsept.

"Vi gleder oss veldig til å kunne møtes igjen på ISH og vise våre mange innovasjoner. Det vil være en mulighet for en personlig prat, for å se og ta på de mange nye produktene fra AXOR og hansgrohe-merkene, og for å feire vår nye retning," sier Hans Jürgen Kalmbach, administrerende direktør i Hansgrohe Group. Det sørtyske selskapet vil for første gang også presentere sanitet og baderomsmøbler under premiummerket hansgrohe. "Nå kan vi oppfylle våre kunders ønsker om en helhetlig opplevelse med alle deler av badet under ett merke," legger Kalmbach til. "Med våre banebrytende produktinnovasjoner og inspirerende presentasjoner lever vi igjen opp til vårt rykte som en av bransjens ledere når det kommer til innovasjon, design, kvalitet og bærekraft. Vi skaper spennende øyeblikk med vann og beskytter samtidig det verdifulle elementet, for eksempel med en konseptstudie av verdens mest bærekraftige bad, som får premiere på ISH."

Hansgrohes „Green Vision Beyond Water: Rethinking Bathroom Culture“

Som en del av en allsidig bærekraftstrategi implementerer Hansgrohe Group sin "grønne visjon" i et designstudio: Et bad med 90 % lavere vann- og energiforbruk og dermed også 90 % lavere CO2-utslipp som følge av oppvarming av vann. "Vår visjon, 'Green Vision Beyond Water: Rethinking Bathroom Culture', blir konkret i form av et konseptbad," sier Hans Jürgen Kalmbach. "Noen elementer av studien er allerede omsatt til virkelighet i våre produktinnovasjoner, og andre blir videreutviklet i våre teknologier og fremtidige produkter. Det er viktig for oss på denne måten å skape større bevissthet rundt bruk av vann på hele badet.”

På ISH vil konseptbadet presenteres på en stand hvis design fokuserer mer enn noen gang før på bærekraftige aspekter. Hansgrohe Group har designet messestanden basert på konseptet "reduce – re-use – recycle": Bærekraft har spilt en sentral rolle, fra bruk av naturlige og resirkulerbare materialer og elementer til reduksjon av byggematerialer og utleie av møbler og belysning.

hansgrohe feirer forandringen

Merket hansgrohe feirer ISH under mottoet 'Celebrate Change' med et produktspekter som nå utvides til å omfatte møbler og keramikk. Med utallige kombinasjonsmuligheter og produktvarianter blir det mulig å lage komplette bad som både teknisk og visuelt passer perfekt sammen. De presenteres i form av en rekke inspirerende drømmebad som understreker harmonien som oppstår når alle delene av badet kommer fra samme sted. Samtidig avduker hansgrohe et nytt vidunder i utvalget av rørleggerinnovasjoner med en oppdatering av den velkjente og elskede iBox universal, som er forbedret med en rekke tekniske detaljer.

„Make it yours“ – AXOR presenterer enestående frihet til å designe

Merket AXOR er pionerer innen utvikling, konstruksjon og produksjon av avantgarde designobjekter for luksuriøse bad og kjøkken. Armaturene, dusjene og tilbehøret er skapt med krav til perfeksjon i design, produksjon og funksjon. På ISH presenterer AXOR nye servanter og badekar under navnet AXOR Suites i tråd med "Make it yours"-kampanjen. Produktene, utviklet i samarbeid med Philippe Starck, utvider den allerede store friheten til å designe individuelle luksusbad med detaljrikdommen til AXOR-kolleksjonene og overflatene. AXOR Suites presenteres på ISH i individuelle baderomskonsepter laget i samarbeid med de kjente designstudioene Barber Osgerby, Ushi Tamboriello og Hadi Teherani, som hver har laget visjonære bad i forskjellige størrelser og stiler.

Merket hansgrohe

hansgrohe – det er innovative løsninger for baderom og kjøkken som forener intelligente funksjoner, fremragende design og kvalitet med lang levetid. Med prisvinnende produkter former det tradisjonsrike merket bruken av vann på kjøkkenet og baderommet. Sammen med den mangeårige samarbeidspartneren PHOENIX Design oppstår også Smart Living-produkter som beriker menneskers hverdag og gir mer funksjonalitet og sikkerhet i hjemmet. I den internasjonale Hansgrohe Group fra Schwarzwald i Sørtyskland står merket hansgrohe for premiumprodukter i kategoriene dusjer, dusjsystemer, bad- og kjøkkenarmaturer samt kjøkkenvasker.

Merket AXOR

AXOR utvikler, konstruerer og produserer ikoniske objekter for luksuriøse bad og kjøkken. I samarbeid med noen av verdens største designere – bl.a. Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud og Barber Osgerby – oppstår AXOR produkter i tallrike stilretninger. Alle armaturer, dusjer og tilbehør fra AXOR lever opp til de høyeste kvalitetsstandardene. Med en ekspertise som strekker seg mye lenger enn de egentlige produktene, inspirerer AXOR arkitekter, innredningsdesignere og designinteresserte mennesker. Sammen med AXOR former de rom som avspeiler brukerens individuelle personlighet. Som et fremtidsrettet merke i Hansgrohe Group vier AXOR seg utviklingen av unike produkter og fremstilling i fremragende kvalitet.

Henning Belgum Ruud

Pressekontakt Nasjonal salgssjef +47 91 15 97 56

Pressekontakt Kommunikasjons- og webkoordinator

Relatert innhold

Dusjer og kraner til bad og kjøkken under premiummerket hansgrohe og luksusmerket AXOR

Med merkene sine AXOR og hansgrohe er Hansgrohe Group som har hovedkontor i Schiltach/Baden-Württemberg, Sør-Tyskland, et ledende selskap innen innovasjon, design og kvalitet i bad- og kjøkkenindustrien. Selskapet som ble grunnlagt i 1901, gir vannet form og funksjon med sine armaturer, dusjer og dusjsystem. I kombinasjon med porselen og baderomsmøbler tilbyr selskapet individuelle designmuligheter fra ett og samme sted for helhetlige opplevelser på baderommet. Selskapets 122 år lange historie er preget av oppfinnelser, som første hånddusj med forskjellige stråletyper, den første kjøkkenkranen med uttrekkbar tut og den første justerbare dusjstangen. Med over 20 000 aktive beskyttede rettigheter står Hansgrohe Group for kvalitetsprodukter med lang levetid og viser ansvar overfor mennesker og miljø. Bærekraftig produksjon av ressursbesparende produkter er sentral i selskapets aktiviteter over hele verden. Ved å utvikle innovative teknologier for kraner og dusjer er det målet for Hansgrohe å verne om vann som ressurs samt å begrense og tilpasse seg klimaforandringene i produktenes bruksfase. Som del av sin gjennomgående bærekraftstrategi er alle Hansgrohe-produkter fra 2030 utstyrt med vannspareteknologier under initiativet “ECO 2030”. 33 datterselskaper, 20 salgskontorer og kunder i over 150 land gjør selskapet til en pålitelig partner over hele verden. Hansgrohe Groups merker og produkter har blitt tildelt mer enn 700 designpriser siden 1974. Produktene fra Hansgrohe Group brukes i prosjekter over hele verden – f.eks. på kjente cruiseskip, på luksuriøse 5-stjerners og boutiquehoteller, i internasjonale metropoler, i ekstraordinære spa, eksklusive bad i hytter og luksusvillaer, offentlige fasiliteter og i utallige private hjem. Den høye kvalitetsstandarden sikres ved produksjon på Hansgrohe Groups sju egne fabrikker, hvorav fire er i Tyskland og en i Frankrike, USA og Kina. I 2022 omsatte Hansgrohe Group for 1,528 milliarder euro og selskapet sysselsetter ca. 5 600 ansatte over hele verden, hvorav ca. 60 prosent i Tyskland.