Gå videre til innhold

Christine Bjåstad blir Senior HR Business Partner i Hedin Automotive

Christine Bjåstad (37) er ansatt som Senior HR Business Partner i Hedin Automotive, og vil ha ansvar for et bredt spekter av oppgaver innen HR-feltet med fokus på personaladministrasjon i de norske virksomhetene. Christine kommer fra stillingen som HR Operations Partner i Halliburton, og tiltrer mandag 3. september.

- Jeg er veldig tilfreds med ansettelsen av Christine som Senior HR Business Partner i Hedin Automotive. Hennes varierte bakgrunn og brede kunnskap innen HR-faget gjør henne til en viktig ressurs i vårt arbeid med å skape lønnsomme arbeidsplasser. Vi skal ha en organisasjon som kjennetegnes av lidenskap og nytenkning med verdiene ydmykhet, respekt og ærlighet i bunn, og da må vi jobbe strategisk med HR. Vi må blant annet sørge for at vi rekrutterer og utvikler gode beslutningstakere i alle ledd i organisasjonen, sier administrerende direktør for Hedin Automotive, Stig Sæveland.

- Det er med stor begeistring og ydmykhet at jeg trer inn i stillingen, og jeg ser frem til å ta fatt på arbeidet med å utvikle og vedlikeholde HR-rutiner og prosesser i tett dialog med lederne i selskapene. Jeg gleder meg til å ta fatt på alle utfordringene og mulighetene rollen byr på, og til å bli en del av den positive og energiske kulturen i Hedin, sier Christine Bjåstad.

Hedin Automotive er et heleid datterselskap av svenske Hedin Bil AB. Bavaria, en av Nordens største forhandlere av BMW og MINI, inngår i selskapet sammen med Hedin Performance Cars (Porsche i Norge og Sverige) og GS Bildeler – Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW.

- Alle selskapene og ansatte i Hedin Automotive skal få utviklet sine muligheter og styrker maksimalt. På denne måten vil vi sørge for at hver eneste kunde skal oppleve oss som overraskende annerledes og merkbart bedre. Alle som jobber hos oss har ansvar og myndighet til å levere og finne nye måter å skape unike kundeopplevelser på, avslutter Stig Sæveland.

Hedin Automotive er et heleid datterselskap av svenske I.A. Hedin Bil AB. Bavaria, en av Nordens største forhandlere av BMW og MINI, inngår i selskapet sammen med Hedin Performance Cars AB (Porsche i Norge og Sverige) og GS Bildeler – Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW. Hedin Automotive omsatte i 2019 for over seks milliarder NOK, og sysselsetter flere enn 800 ansatte.

Om Hedin Bil AB

Hedin Bil AB er et svensk familiekonsern som ble etablert i 1985 av far Ingemar og sønn Anders Hedin. Konsernet driver flere enn 125 bilanlegg og forhandler over 32 varemerker i Sverige, Norge, Sveits og Belgia. Med sine drygt 2 900 ansatte, er Hedin Bil en av de største bilforhandlerne i Norden. Selskapet solgte 80 000 kjøretøy i 2019.

Hedin Bil AB inngår i Anders Hedin Invest-konsernet sammen med Klintberg & Way-konsernet, Mabi Hyrbilar, Car to Go Sweden, Hedin IT og Fastighetskoncernen Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest er også deleier i Lasingoo Sverige AB. Konsernets totale omsetning forventes å nå 30 milliarder SEK i 2020, og vil sysselsette flere enn 4 000 medarbeidere.

Pressekontakt Kultur- og kommunikasjonsdirektør +47 993 17 150