Bavaria satser med Kia i Malmø; konsernsjef Bavaria Nordic, Jacob Tveraabak

Bavaria Nordic åpner Sveriges mest moderne Kia-anlegg

Denne helgen innvier KC Motor, et selskap i Bavaria Nordic, sitt nye anlegg i Malmø. Det 3.300 kvadratmeter store anlegget blir Sveriges mest moderne bilanlegg, og skal speile Kias store fremgang i det svenske bilmarkedet. Målet på sikt er å selge 1.000 biler og omsette for 150 millioner SEK allerede i 2017.

- Mange tror Bavaria kun selger BMW, MINI og Porsche, men i Sverige har vi allerede drevet godt i flere år med Kia i Stockholmsområdet. Med denne plasseringen er Bavaria plutselig til stede i Malmø også, og håper vi sammen med Kia kan skape et flott anlegg for Kias etablert og kommende kunder, sier konsernsjef for Bavaria Nordic, Jacob Tveraabak.

Red Cube!

Sammen med Kias designavdeling har KC Motor skapt det aller første «Red Cube»-anlegget i Sverige, som er betegnelsen på selve bygget, og som skal forsterke Kias fokus på design, og gi forbrukere en helt ny type opplevelse av merkevaren og produktene i showroomet. Anlegget huser ni medarbeidere, og målet er å gi kundene «merkbart bedre» kundeopplevelser.

- Den svenske virksomheten vår har totalt sett en meget god vekst, og dette er et spennende tilskudd utenfor Stockholm-området, som vi tradisjonelt sett er sterke i. Vi ønsker å være merkbart bedre, og forutsetningene for å gi kundene en spesielt god opplevelse, ledet av dyktige medarbeidere, er stor her i Malmø, avslutter Tveraabak.

For mer informasjon:

Håkan Pohl, VD KC Motors, hakan.pohl@kcmotors.se eller 0046 (0) 70-727 0778

KC Motors är etablerade i Täby och i Nacka och ingår i Bavaria Stockholm, som har ytterligare fem stycken anläggningar i Stockholmsområdet. Bavaria Stockholm är en del av Bavaria Nordic, en av Nordens största återförsäljare av BMW och MINI. Omsättningen på den svenska marknaden uppgick under 2015 till drygt två mdr sek.

Kia är Sveriges 5:e mest sålda bilvarumärke med en marknadsandel på ca. sex procent.

Siden 1996 har Bavaria vokst til å bli en av Nordens største BMW og MINI-forhandlere og en av Nordens største bilforhandlere generelt. Konsernet omsatte i 2015 for 5,5 milliarder kroner, har hovedkontor i Stavanger og lokaliteter i Sør-Norge og Stockholms-regionen, og sysselsetter nærmere 700 ansatte.

Gruppen er også forhandler av Porsche, Jaguar, Land Rover, Kia og Honda, og er majoritetseier av bl.a. GS Bildeler – Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW.

Totalt solgte konsernet nærmere 16.000 biler i 2015. Bavaria forhandler BMW i Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristiansand, Arendal, Bryne, Lillestrøm og Stockholm og MINI i Stavanger, Kristiansand, Oslo og Stockholm. I tillegg til hovedvirksomheten som er salg og service av BMW og MINI, er selskapet Porsche-forhandler i Stavanger, Arendal og Son.

Relatert innhold