Årets store sommernyhet i Hemsedal - Mountain Cart

Som første destinasjon i Norge kan Hemsedal denne sommeren tilby sine gjester å prøve å kjøre Mountain Cart. Mountain Cart er en trygg, morsom og fartsfylt aktivitet som passer for hele familien. En Mountain Cart er som en forvokst trehjulsykkel uten pedaler, men med gode bremser på håndtakene slik at man enkelt kan styre farten.

Det vil være Hemsedal Sykkelutleie på Hemsedal Alpin Lodge som leier ut Mountain Cartene, og eier og driver Johan Müller er svært entusiastisk. Vi kommer til å bruke stolheisen som transportmiddel for Cartene og så kjører man ned på grusveiene i skisenteret forteller han. I motsetning til downhill sykling trenger man ikke mer beskyttelse enn et par solbriller og en hjelm. Dette er an aktivitet som man fint kan gjøre som en morsom greie sammen med familien, hvor de yngste barna sitter i fanget på en voksen. For voksne som vil ha mer fart er det også fullt mulig! Cartene er mulig å leie for enkeltturer, halv- eller hel dag, og kan bestilles online på www.hemsedal.com. Åpningstidene er primært i stolheisen åpningstid, men grupper kan også bestille turer utenom dette, da vi kan bruke andre grusveier i området.

Hemsedal Sykkelutleie leier også ut downhill-sykler, mountainbikes og vanlige tursykler.

For å klare å realisere dette prosjektet har vi samarbeidet med Hemsedal Turisttrafikklag, Skistar Norge AS, avd Hemsedal og Hemsedal Aktiv. Buskerud Fylkeskommune har også vært med å finansiere prosjektet. Dette er et produkt vi gleder oss stort til å lansere i juni og som vi har store forventninger til avslutter Müller.

Kontaktinformasjon: Hemsedal Aktiv, v/Marit Foss tel.; +47 900 54 511