Rekordvinter i Hemsedal

Bookingen for kommende vinter ligger langt foran sist år på samme tid og det ser ut til at det igjen kommer til å bli en rekord sesong for Hemsedal. Det er også en god utvikling på hytte markedet i Hemsedal da det stadig bygges flere hytter på fjellet. Det er kanskje ikke unikt bare i Hemsedal men i totaliteten så skaper dette også en god vekst i alpin bygda Hemsedal.

Helhet er viktig sier Taraldsen. Hemsedal jobber for å skape en helhet og ativitetsleverandørene er en viktig part i det hele, bookingen for alle nisje bedriftene som leverer aktive opplevelser som hundekjøring, skiskole, guiding mm opplever en bra forhåndsbooking for kommende vinter og det er veldig gledelig. De utenlandske midtuke gjestene er med på å løfte bygda i en periode hvor veldig mange andre destinasjoner har det veldig stille. Det gir kontinuitet i arbeidsstaben som jobber i Hemsedal om vinteren.

Hemsedal vil videre!
I disse dager jobber destinasjonen med en større master-plan som vil knytte Skisenteret og Hemsedal sentrum sammen. Dette er en plan som har vært jobbet med i mange år, men nå begynner planen å ta form. Arealet mellom disse to plassene vil løfte den totale utviklingen til nye høyder, og det er tenkt nye heiser, bakker samt sommer aktiviteter i område. Totalt så legger planen opp til en utvikling i byggmasse på mellom 120.000-150.000kvm2 med hotell, hytter og leiligheter. Det er viktig å tenke en totalitet når en lager så store planer som dette i en liten bygd, vi må også tenke hele året. En av de konkrete planene er å bygge en stor Høyt & Lavt Klatrepark  i Hemsedal sentrum som vi håper skal kunne stå klar sommeren 2017.