Krone-is Vegan er 100 prosent melkefri, glutenfri og vegansk.

Etterlengtet! Vegansk Krone-is fra Hennig-Olsen Is

Vårens store nyhet fra Hennig-Olsen Is er Krone-is Vegan, en vegansk, glutenfri og melkefri Krone-is.

– Vår oppgave er å gjøre god iskrem tilgjengelig for enda flere. Krone-is Vegan er et mer allergivennlig alternativ og går ikke på kompromiss med den gode smaken, forteller Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Krone-is Vegan er laget på rismelk og kokosolje. En allergivennlig og smaksrik iskrem med hjemmelaget sjokoladesaus og glutenfri kjeks, toppet med hasselnøtter og sjokolade. 100 prosent vegansk så klart – og akkurat like god som Krone-isen skal være.

God iskrem til enda flere

– Vi har over lengre tid jobbet aktivt for å tilby et bredere og mer relevant sortiment, også til de som ikke har hatt mulighet til å nyte vår iskrem på grunn av allergier. Det er derfor gledelig å nå kunne dele flere allergivennlige nyheter, og nye, spennende smaker på velkjente og etablerte merkevarer som forhåpentligvis begeistrer iskremelskerne der ute, sier Paal Hennig-Olsen.

Ryktet om at en allergivennlig Krone-is var på vei ut til butikkene har gått som ild i tørt gress i sosiale medier de siste dagene. Et titalls interesseorganisasjoner og hundrevis av forbrukere har tatt kontakt.

Krone-is Vegan kommer for salg i slutten av februar.

Hennig-Olsens Krone-is finnes i dag flere varianter – i tillegg til klassikerne Krone-is Sjokolade og Krone-is Jordbær. Oppskriften på dagens Krone-Is er bevart siden 1960.

Ingen annen norsk iskrem har noensinne vært en større suksess enn Krone-isen. Den er selve flaggskipet i norske is-disker. Krone-is Jordbær og Krone-is Sjokolade har vært på sortimentplakaten til Hennig-Olsen Is helt siden 60-tallet.