Hennig-Olsen Is bekrefter: Sommerisen er tilbake!

Hennig-Olsen Is bekrefter: Sommerisen er tilbake!

Etter utallige forespørsler fra forbrukere på mail, telefon, sosiale medier og brev kommer en av folkets sommerfavoritter tilbake i isdisken.

– Aldri før har vi fått så mange henvendelser om å ta tilbake en iskrem. Det er fantastisk å se engasjementet for Sommerisen og at så mange forbinder den med late sommerdager og gode minner fra barndommen. Vi er stolte over igjen å kunne tilby norske iskremelskere smaken av sommer, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Da Hennig-Olsen Is 1. april postet et bilde av iskremen med en rebus på Instagram, lot ikke engasjementet vente på seg. Alle som fryktet at dette kun var en aprilsnarr, kan nå puste lettet ut. Iskremprodusenten bekrefter at Sommerisen relanseres i år.

Nostalgi på pinne
Sommerisen så for første gang dagens lys i 1984 og kunne bli din for bare 4 kroner.

Appelsinsorbeten skilte seg ut fra andre iskrem på markedet med sin luftige konsistens, og ble raskt en stor suksess.

NOSTALGI: Sommerisens innpakning har bytte design flere ganger over årenes løp. Slik så den ut i 1999.

Nå er det 13 år siden nordmenn sist kunne plukke med seg en Sommeris på butikken.

– Sommerisen blir i første omgang lansert som limited edition, og så får det være opp til alle iskremelskerne i Norge å bestemme om den igjen skal få bli del av vårt faste sortiment, sier Hennig-Olsen.

I mai vil man kunne kjøpe den nostalgiske appelsinsorbeten på Shell, Esso, Deli de Luca, Mix og Jafs.

SMAK AV SOMMER SIDEN 1984: De gamle småisplakatene viser Sommerisens første år. Nå kan den igjen bli en del av Hennig-Olsen Is iskremsortiment.

For mer informasjon, kontakt:

Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør.

Telefon, direkte: 38 00 11 00

Epost: paal@hennig-olsen.no