Nå får du ZERoh! i smaken Eple & Kiwi

Nå får du ZERoh! i smaken Eple & Kiwi

Etter braksuksessen med fjorårets saftis-nyhet, lanserer Hennig-Olsen Is og Lerum ZERoh! med ny og enda friskere smak.

Det var i fjor Hennig-Olsen Is og Lerum gikk sammen om å lansere verdens første is med 0 kalorier. Iskremen ble en salgssuksess av de sjeldne: Den vant DLF sin innovasjonspris, mottok sølv i ANFOs kategori «Ny» og solgte for 25 millioner kroner i norsk dagligvare.

– Det er utrolig gøy at ZERoh! ble så godt tatt imot! Å utvikle iskremalternativer med lavere kalori-innhold er en viktig del av vårt innovasjonsarbeid, og sammen med Lerum har vi vist at det faktisk er mulig å lage forfriskende og velsmakende iskrem helt uten sukker og kalorier, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør hos Hennig-Olsen Is.

– Saman med Hennig Olsen har vi vist at stor innovasjon ofte kjem frå små stadar. Vi er stolte over at ZERoh! Ice pop vart kåra til årets daglegvareinnovasjon i 2019, og gledar oss til å sjå motakinga av ein ny smaksvariant som etter vår meining er endå betre enn dei to første smakane. Det er berre til å glede seg, sier Trine Lerum Hjellhaug, administrerende direktør hos Lerum.

Eple & Kiwi
Denne uken blir det nye tilskuddet til ZERoh!-familien å finne i landets isdisker med smaken av Eple & Kiwi. Fra før finnes smakene Sitron & Guava og Bringebær & Hvit te.

– Etter lanseringssuksessen begynte vi å planlegge nye smaker med Lerum. Både eple og kiwi er populære smaker i seg selv, og i forbrukertester kom kombinasjonen av de to best ut. Da ble det et naturlig valg. Vi håper denne blir like godt tatt imot som ZERoh!-iskremene som ble lansert i fjor, sier Hennig-Olsen.

En av bragdene ved fjorårets lansering var at man hadde klart å bevare den gode konsistensen i en saftis med 0 kalorier. Det har også det nye tilskuddet i ZERoh!-familien, men videre utvikling har i tillegg gjort at Eple & Kiwi har en enda friskere og søtere smak.

Fokus på utvikling av lettere produkter
I 2018 signerte Hennig-Olsen Is regjeringens intensjonsavtale om tilrettelegging for et sunnere kosthold og reduksjon av tilsatt sukker og mettet fett. Det siste året har iskremprodusenten lansert en rekke iskremprodukter med lavere kalori-innhold enn sammenlignbar iskrem.

For mer informasjon, kontakt:
Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør. Telefon, direkte: 38 00 11 00
Epost:paal@hennig-olsen.no