AVKJØLENDE FRUKT PÅ BOKS: Nå kan du endelig nyte NUDE både hjemme og på farten.

​Nå kommer favoritten NUDE på boks

Husker du pinneisene NUDE med 80 prosent frukt fra i fjor? De ble så populær at Hennig-Olsen Is nå lanserer dem som dessertis.

– Nyhetene NUDE dessertis i smakene jordbær og mango er sorbet av premium kvalitet. Smakfulle, forfriskende og sunne alternativer for dem som ønsker å kose seg med noe godt i sommervarmen, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

NUDE kommer nå i ½ liters bokser, og som pinneisen inneholder også disse 80% frukt – her får du med både fibre og frø fra frukten i hver eneste bit.

– Vi vet at mange ønsker seg naturlige iskremprodukter. Sorbet og fruktis i dessertformat er ikke hverdagskost i norske isdisker. Derfor er vi skikkelig stolte av å lansere NUDE i ny drakt. Vi mener at vi har klart å bevare den gode og naturlige smaken av jordbær og mango, og er spente på forbruker sine reaksjoner, sier Paal Hennig-Olsen.

Høstet internasjonal anerkjennelse

NUDE ble en kjempesuksess etter lanseringen i 2020. Tidligere i år fikk også NUDE Mango internasjonal anerkjennelse i form av 2 av 3 mulige stjerner i kåringen Superior Taste Award.

Kåringen er organisert av International Taste Institute hvor smakseksperter innenfor kokk- og sommelieryrket fra over 20 land blindtester mat og drikke. NUDE Mango scoret høyt på smak og tekstur, og fikk en totalscore på hele 85,7 prosent.

Slik beskriver juryen NUDE Mango: «Iskremen har en veldig imponerende struktur og konsistens, har god balanse mellom sødme og syre og er en veldig smakfull iskrem med en intens mangosmak».

– NUDE har virkelig vært med på å redefinere fruktiskategorien og bidratt til å utvide iskremsortimentet med flere gode alternativer med lavere kalori-innhold, sier Hennig-Olsen.

NUDE Strawberry 500 ml og NUDE Mango 500 ml blir tilgjengelig i dagligvarehandelen fra uke 18 2021.