​Sommerisen gjør comeback på iskremplakaten

Sommerisen gjorde gjesteopptreden i begrenset opplag i 2020 – i år kommer den inn som en del av Hennig-Olsen Is sitt faste iskremsortiment.

Etter utallige forespørsler fra kunder på mail, telefon, sosiale medier og brev, ble Sommerisen relansert i fjor i et begrenset opplag. Men appelsinsorbeten gikk like fort ut av isdisken som den var kommet inn. Kun én måned etter lansering var Sommerisen utsolgt mange steder i landet. Nå kan fansen glede seg over at den sørlandske sommerfavoritten er tilbake på iskremplakaten til Hennig-Olsen Is.

– Aldri før har vi fått så mange henvendelser om å ta tilbake en iskrem, og aldri før har vi opplevd en slik pågang når den først har kommet tilbake i isdisken. Vi sa i fjor at det var opp til alle iskremelskerne i Norge å bestemme om den igjen skal få bli del av vårt faste sortiment – og deres tilbakemelding har vært tydelig, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Den luftige iskremen med appelsinsmak og sjokoladetrekk så for første gang dagens lys i 1984 og kunne bli din for bare 4 kroner. Da Sommerisen ble tilgjengelig i begrenset opplag i 2020, var det 13 år etter at den sist var i produksjon.

– Det var mange som var skuffet over at de ikke rakk å kjøpe en Sommeris før vi var utsolgt i fjor. Derfor er det ekstra gledelig å kunne fortelle at iskremen vil være tilgjengelig i et mye større opplag og på mange flere steder i år, sier Hennig-Olsen.

Fra uke 8 vil du kunne kjøpe den nostalgiske appelsinsorbeten på alle Hennig Olsens utsalgssteder i Norgesgruppens butikker, samt hos Shell, Esso, Deli de Luca, Mix og Jafs.

SMAK AV SOMMER SIDEN 1984: De gamle småisplakatene viser Sommerisens første år. Nå er den igjen en del av Hennig-Olsen Is sitt iskremsortiment.

• Mat, drikke

• iskrem