Spis en iskrem – hjelp tigeren

Spis en iskrem – hjelp tigeren

Nå lanserer Hennig-Olsen Is fruktisen «Tiger», hvor 1 krone per produkt går til bevaringsfondet ALTA som tar vare på den utrydningstruede sibirske tigeren.

–Kristiansand Dyrepark anbefalte oss å støtte ALTA, et bevaringsprogram som jobber for å sikre en levedyktig og sunn bestand av ville tigre, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Kristiansand Dyrepark har vært aktive i bevaringsprogrammet i en årrekke. Som samarbeidspartner så Hennig-Olsen Is muligheten til å skape et spennende produkt for forbruker og samtidig ta en aktiv samfunnsrolle.

–ALTA har lagt ned et betydelig arbeid for å bedre levevilkårene for tigeren. Med lanseringen av «Tiger» vil Hennig-Olsen Is være med på å opprettholde de positive resultatene, blant annet ved å bidra til økt bevissthet rundt viktigheten av en levedyktig og sunn tigerbestand, sier Paal Hennig-Olsen.

Så langt har bevaringsprogrammet ALTA ført til at det i dag er cirka 520 sibirske tigre i naturen. Til sammenligning var det kun 20 til 30 ville tigre på 1940-tallet.

Tigeren er løs

Hennig-Olsen Is støtter ALTA med 1 krone per solgte Tiger-is. Gjennom sin landsdekkende distribusjon og med en markedsandel på 49,3 prosent gir de forbrukere over hele Norge muligheten til å støtte bevaringsfondet.

–Nå slipper vi tigeren løs over hele landet og alt ligger til rette for at dette blir et spennende produkt i årets småis-disk. Lanseringen er resultat av et godt samarbeid mellom oss og Kristiansand Dyrepark – noe vi er svært glade for, forteller Paal Hennig-Olsen.

«Tiger» er en fruktis på pinne med friske smaker av cola og sitron, slynget sammen i et tilfeldig mønster. Ifølge Paal Hennig-Olsen har denne smakskombinasjonen vært etterspurt i lang tid, særlig av de unge forbrukerne.

Først ute med biter på pinne

Sammen med «Tiger» lanserer Hennig-Olsen Is flere spennende småis-nyheter denne våren. En av dem er Crème Premium Karamell.

–Mange har sagt at de ønsker seg en iskrem med mer karamell i Crème-serien. Det er også flere og flere som vil ha større biter i iskrem på pinne. Vi har tatt utfordringen og lanserer en eksklusiv variant med generøs smak og store karamellbiter. Karamell i en god fløteis er jo helt vidunderlig, sier Paal Hennig-Olsen.

Crème Premium Karamell er premium karamell-is med karamellsaus, biter av myk karamell og tykt sjokoladetrekk med et lekkert mønster. –Det ligger mye prøving og feiling bak denne nyvinningen, røper han.

Dobbel sjokoladeis i kremmerhus – en moderne variant av en klassisker

En god sjokoladeiskrem i kremmerhus har vært et savn for mange. Nå lanserer Hennig-Olsen Is «Twin», en dobbel sjokolade-is med spunnet mørk og lys sjokolade-is og sjokoladespinn i en sprø vaffelkjeks.

–Vi håper at sommeren blir bedre i år enn i 2015 og ønsker at alle skal kunne nyte iskrem uansett om man er i parken, på stranden eller sitter på bussen en varm sommerdag, sier Paal Hennig-Olsen som tror «Twin» kommer til å bli en av sommerens favoritter. –Twin er en utvikling av kroneis-formatet og det er spennende å gjøre noe med en kategori som har vært tradisjonell gjennom mange år. Dagens forbrukere stiller stadig høyere krav til utseende, smak og nytelse, sier Paal Hennig-Olsen.

Han forteller at det har vært viktig å utvikle «Twin» til å bli et skikkelig kvalitetsprodukt. En rik og fyldig, men samtidig balansert sjokolade-is med unikt utseende og et spennende design.

Få også med deg disse nyhetene fra Hennig-Olsen Is:

Vaniljepinne, litt som i gamledager. Til glede for alle nostalgikere som har savnet en liten og enkel vanilje-is med sjokoladetrekk som ikke koster for mye. Litt som i gamledager – enkelt og greit.

Soft Shake i ny drakt. Ikke glem å se etter Soft Shake neste gang du besøker is-disken. Det deilige innholdet er det samme, men emballasjen har fått et frisk, og tidsaktuelt design.

Ikke nok med en Oreo-is? Ta fem! Den populære bestselgeren fra Hennig-Olsens småis-sortiment kommer nå som 5-pack. Oreo er vaniljeis med biter av Oreo kakaokjeks, kremfyll med vaniljesmak og mørk kakaovaffelkjeks.

Ny DUGG-sorbet med mango. Dugg Fruit Sorbet Mango er laget med søt indisk Alphonso-mango og passer perfekt på varme sommerdager som litt sunnere hverdagskos og til å lage smoothie.

Hennig-Olsen Is har siden 1924 holdt håndverkstradisjonene i hevd og er en av de få familiebedriftene som henger med i næringsmiddelindustrien. I dag produserer iskremfabrikken nesten 30 millioner liter iskrem og frosne desserter i året. Det utgjør nesten halvparten av det norske iskremmarkedet. Iskremfabrikken i Kristiansand ble bygget i 1960, og har siden den gang vært under kontinuerlig utvikling og har det mest moderne utstyret innen iskremproduksjon. Hennig-Olsen Is har i dag ca. 250 årsverk, og har i tillegg til hovedkontoret i Kristiansand, regionskontorer i Oslo, Haugesund, Bergen, Molde, Trondheim og Tromsø.