Verdens nordligste iskremlansering - Hennig-Olsen Is relanserer SvalBar, på Svalbard

Nå relanserer Hennig-Olsen Is klassikeren SvalBar – på Svalbard. Sammen med Visit Svalbard inviterer iskremprodusenten til verdens nordligste iskremlansering. For Svalbards befolkning lanseres iskremen i Mix Isbjørnbutikken tidligere enn i resten av landet og til prisen den ble solgt for ved lansering på 80-tallet. Det vil også gjennomføres konkurranser hvor de som deltar kan vinne opplevelser på Svalbard levert av Svalbard Adventures.

SvalBar er en fløtebasert peanøttis med karamellsaus og salte peanøtter dyppet i ekte sjokolade. Den klassiske isbaren gikk ut av produksjon i 2003, men kommer nå tilbake i isdisken etter å ha blitt kåret som soleklar vinner i en forbrukertest gjennomført av Hennig-Olsen Is sitt eget kundepanel.

Isbaren vil være til salgs på Svalbard fra og med lørdag 19. februar i Mix-kiosken på Lompen kjøpesenter.

– SvalBar er en nostalgisk klassiker som vi håper og tror vil vekke mange gode minner. Det er veldig gøy at vi skal relansere denne klassikeren og selvsagt skal lanseringen markeres på en spesiell måte for de som bor på Svalbard. Vi håper iskremen blir tatt godt imot blant lokalbefolkningen og at mange besøker Mix-kiosken for å få en smakebit, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.

Isbaren lanseres med en eksklusiv og historisk pris for innbyggerne på Svalbard og øyas besøkende i lanseringsperioden. Tilbudet gjelder 2000 is, én til hver beboer på Svalbard, eller så langt beholdningen rekker.

– Da SvalBar ble lansert på 80-tallet kostet den 6 kroner. Vi er veldig takknemlige for at vi får dele navn med Svalbard og ønsker å markere dette med å tilby isen til samme pris som ved lansering, sier Hennig-Olsen.

Introduksjonsprisen vil gjelde så lenge den øremerkede lanseringsbeholdningen rekker.

I samarbeid med Visit Svalbard planlegges det også for morsomme konkurranser hvor man kan vinne opplevelser på Svalbard. Nærmere info blir delt fra Hennig-Olsen Is og Visit Svalbard sine kanaler.

SvalBar er 67ml og blir tilgjengelig i dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner i resten av landet fra uke 8 2022.