Coronavirus: Oppdatert informasjon om endring/kansellering av leiebilbestillinger m.m.

Alle våre utleiestasjoner følger foreløpig vanlige åpningstider. Vi følger Coronavirus (COVID-19) situasjonen tett og følger retningslinjene fra myndighetene og Folkehelseinstituttet for å sikre at vi tar alle forhåndsregler for å beskytte våre kunder og ansatte. Vi har gjort flere ekstra tiltak i forhold til rengjøring for å forebygge og redusere smittefaren fra bilen til et minimum.

Kansellere eller endre forhåndsbetalte reservasjoner

Forhåndsbetalte reservasjoner kan kanselleres uten kostnad dersom den avbestilles før midnatt to dager før henting. Ved avbestilling senere vil et gebyr belastes (avhengig av destinasjonsland). Det vil ta ca. 10 virkedager før pengene er tilbake på kontoen din ved avbestilling.

Kansellere eller endre "betal senere" reservasjoner

Kansellering kan gjøres uten gebyr helt opp til hentetidspunktet. Endring kan gjøres uten endringsgebyr, men nye betingelser kan gjelde ved endring.

Forlengelse av eksisterende leie

Kontakt ditt utleiekontor for informasjon vedrørende forlengelse av leien. Du finner kontaktopplysninger på din leiekontrakt.

Reservasjoner gjort via tredjeparter (som f.eks. Finn, Expedia osv)

Du må kontakte tredjeparten direkte der bestillingen er gjort for å endre eller kansellere.

Kan jeg leie bil i de områdene som UD fraråder nordmenn å reise til?

Ja, foreløpig er de aller fleste utleiekontor i land med påvist smitte fremdeles åpne, men visse lokale restriksjoner kan gjelde avhengig av land og by. Vi anbefaler deg derfor som kunde å følge myndighetenes anbefalinger når det gjelder reiser til land med påvist Coronasmitte.

Vi råder alle våre kunder til å følge utviklingen fra Verdens Helseorganisasjon (WHO), Folkehelseinstuttet (FHI) og Utenriksdepartementet (UD).

Her kan du se, endre eller kansellere din bestilling.

Hva gjør Hertz for å forhindre og redusere spredningen av Coronavirus?

I våre daglige prosesser, som vi alltid har brukt, betyr det at vi før hver nye leie følger et klargjøringsprogram, med bla. vask av interiør så vel som utvendig vask av bilen. Dette betyr for eksempel at vi rengjør overflatene i bilens interiør som ratt, girspak, berøringsdisplay, setejusterere, dørhåndtak og lignende. Disse kontaktflatene vaskes ekstra nøye med våre klargjøringsmidler.

Hvis vi mottar informasjon om at en bil har blitt kjørt av en sjåfør eller medpassasjer som er smittet, tas den ut av drift i en periode for karantene.

Med tanke på våre ansatte og kunder tilbyr vi regelmessig håndvask og bruk av hånddesinfeksjon der dette er tilgjengelig.

Hertz har blant annet innført følgende rutiner i forhold til nåværende situasjon:

• Alle kontaktflater i bilen som ratt, gir, dashbord, display, håndtak, festet for setebeltet, bilnøkler, mm., skal vaskes en ekstra runde med våre klargjøringsmidler
  • Vann/såpe/klut skal byttes hyppig
  • Engangspapir skal kastes på forsvarlig måte
  • Alle berørte kontaktflater skal tørkes over en siste gang med klargjøringsmiddel når bilen transporteres og parkeres
  • Alle nøkler skal tørkes over før ny utsjekk med klargjøringsmiddel eller antibac
  • Engangshansker skal brukes i klargjøringsprosessen
  • To ganger i løpet av et vanlig skift (08-16) skal alle kontaktflater i skranken vaskes med såpe og vann eller annet anti-bakterielt/desinfiserende middel

For mer informasjon og kontaktinformasjon, klikk her.