Flere offentlige parkeringsplasser for bildeling.

Byrådet reserverer flere parkeringsplasser til bildeling

Oslo kommune har nå åpnet for å søke om offentlige parkeringsplasser for godkjente bildelingsselskaper. Det er en gledelig nyhet for oss i Hertz.

Testprosjekt i 2019

I slutten av februar i år ble Oslos første offentlige parkeringsplasser reservert for bildelingsbiler. Da åpnet fem dedikerte bildelingsplasser, og Hertz BilPool valgte seg Skillebekk som sin bildelingsplass.

Nå åpner altså kommunen for godkjenning av bildelingstjenester som Hertz BilPool i en prøveordning for bildelingsplasser. Det betyr at Hertz kan bli mer synlig rundt om i Oslo i tiden fremover.

Forskrift for økt bruk av bildeling

Formålet med prøveordningen har blitt en forskrift som ble kunngjort 27. september i år. Formålet med denne forskriften er å legge til rette for økt bruk av bildeling i Oslo kommune for å redusere samlet bilbruk i Oslo kommune, stimulere til miljøvennlige transportformer og redusere areal av offentlig vei som brukes til parkering.

Med andre ord håper vi at vi blir mer synlig i Oslo slik at flere velger å benytte seg av Hertz BilPool og lar egen bil stå hjemme. Vi har både elbiler og vanlig biler til utleie som vil tilpasse ditt behov.

Hertz BilPool – Frihet på deling

Hertz BilPool finnes på mer enn 45 steder og vi har over 150 biler, inkludert 29 steder i Oslo. Vår visjon er at alle som bor innenfor ring 3 i Oslo aldri være mer enn 500 meter fra en bildelingsplass.

Hos oss kan du bestille bil på timesbasis hvor du vil og når du vil, og du er ikke knyttet til en bestemt lokasjon. Vi ønsker nå å få biler mer synlig og tilgjengelig for medlemmene våre som følge av forskriften og at Oslo kommune endelig tilrettelegger for stasjonsbasert bildeling.

www.hertz.no