Ny leiebillokasjon Hertz Minde

Døgnåpen bilutleie fra Hertz i nye lokaler på Minde.

Etter flere år i Kanalveien flyttet Hertz inn i nye lokaler på Minde Allé 39 den 6. mars. Snart kan kundene leie bil hele døgnet gjennom hele året hos Hertz sin selvbetjeningskiosk.

– Vi har leid enden av Dekkmann sitt bygg, og har pusset det opp og tilpasset det behovene i området, blant annet med egen vaskehall. Kombinasjonen av næringsliv, kort vei til sentrum og bilrelatert virksomhet gjør Minde til et perfekt område for Hertz, sier avdelingsleder på Hertz Minde, Tina Dahle.

Minde er et område i stor utvikling, og det tilrettelegges for mer mobil og bærekraftig transport. Reetableringen av Hertz er et viktig steg i den retningen.

– Det er en spennende utvikling i Minde, hvor det legges godt til rette for korte avstander til bybane og fine sykkelstier. Det betyr at færre trenger å eie bil, og for mange vil leie være et godt alternativ når man trenger bil innimellom. Hertz er derfor en naturlig del av tilbudet i området, og har alt fra små elbiler til større varebiler som del av utvalget, sier Dahle.

Den nye lokasjonen ligger tett på hovedveien E39, kun en kort gåtur fra det nye bybanestoppet på Minde.