Et smartere bilhold

I stedet for å eie bil, eller binde seg til lange leasingkontrakter, har mange nordmenn nå fått øynene opp for langtidsleie av bil.

Det er mange grunner til at månedsleie av bil faller gunstig ut.
- Å eie bil binder kapital med et ikke ubetydelig verdifall. I tillegg løper det kostnader som i mange tilfeller er uforutsette, noe som for mange medfører et kraftig inngrep i familieregnskapet, sier Salgs- og Markedsdirektør Hallvard Nerbøvik i Hertz Bilutleie.

Med konseptet FlexiLease har Hertz et leiebil alternativ til det å eie egen bil.
- Hertz FlexiLease er rett og slett langtidsleie av bil hvor alt, unntatt drivstoff, er inkludert. Dette sikrer et bilhold som både er enkelt og oversiktlig med en økonomisk forutsigbarhet, sier Nerbøvik.

Mens tradisjonelle leasingkontrakter tilbyr 3 års bindingstid, er minimum leietid kun én måned. Det gir en betydelig fleksibilitet.

- I deler av året kan det være greit å ha litt bedre plass, og da kan en stasjonsvogn være praktisk. I andre perioder kan kanskje en snerten og urban Mini Cooper dekke bilbehovet. Det kan også være enkelte måneder hvor man rett og slett ikke har behov for å disponere en bil, og da passer dette fleksible billeie konseptet som hånd i hanske, sier Nerbøvik.
Med priser fra drøyt 200 kroner per dag er dette et tilbud som passer de fleste lommebøker.

Hertz er representert i mer enn 150 land på samtlige kontinenter med over 10 000 lokasjoner.

Hertz er Norges største bilutleieselskap og en betydelig aktør i den raskt voksende delingsøkonomien. De seneste ti årene har vi hatt en årlig tosifret prosentvis vekst. Vi har over 500 utleiepunkter over hele landet, inkludert samtlige flyplasser. Bilflåten i Norge består av ca. 10 000 nye biler fra verdens ledende produsenter, som leies ut og deles via et landsdekkende nettverk.

Hertz ønsker å være førstevalget innen bilutleie og mobilitetstjenester, og en markant aktør i den nye delingsøkonomien med heldigitale delings- og mobilitetsløsninger. Vi har store ambisjoner for fremtiden og ser et betydelig vekstpotensial i at stadig flere vil leie og dele biler fremfor å eie selv.

Vår visjon er å forandre nordmenns forhold til å eie, leie, bruke og dele bil.

www.hertz.no