F.v. Stig Grongstad IF Skadeforsikring Purchase Manager Aftermarket Motor Norway, Ole Eyvind Schiøll Kategoriansvarlig Erstatningsbil Hertz, og Vidar Brustad Head of Aftermarket Motor Norway

Hertz forlenger Nordens største avtale for Erstatningsbil med If Skadeforsikring

Hjelper mange

If Skadeforsikring hjelper mer enn 60 000 kunder med leiebil hvert år. Nå har selskapet inngått en ny fireårig lang avtale med Hertz for erstatningsbiler til kunder i Norge, Sverige og Finland. Avtalen har en stor verdi for Hertz, If Skadeforsikring og våre kunder. Hertz stiller hele sin nordiske flåte på over 30 000 biler til disposisjon.

– Hertz er en av våre viktigste samarbeidspartnere, og vi deler samme visjon når det gjelder miljø, digitalisering og kundeopplevelser. Hertz har et miljøfokus i hele virksomheten sin, noe som er veldig viktig for oss. De følger våre strenge miljøkrav i deres håndtering av leiebilparken sin, spesielt da i forhold til kjemi og vann ved vask og klargjøring av biler, bærekraftige reparasjoner, digitalisering og stort fokus på elektrifisering av bilparken deres sier Vidar Brustad, Head of Aftermarket Motor Norway i If.

Mulighet for Erstatningsbil over hele landet

Hertz er Norges største leverandør av erstatningsbiler, og med 130 lokasjoner fordelt over hele landet kan selskapet sømløst levere leiebiler til alle skadeverksteder.

– Tilgjengelighet oppleves som svært viktig for mange av våre kunder, og særlig kunder som If, som hjelper flere titalls tusen personer med Erstatningsbil over hele landet, sier Ole Eyvind Schiøll, ansvarlig for Erstatningsbil i Hertz Norge.

I tillegg til tilgjengelighet er det viktig at alle prosesser flyter så effektivt som mulig. I dag er erstatningsbil.no fra Hertz den mest effektive kanalen et moderne forsikringsselskap som If, og deres avtaleverksteder kan reservere leiebil gjennom. Der starter den digitale kundereisen, og Hertz gjennomfører en full API-integrasjon som automatisk gir riktig leiebildekning. På den måten kan If og verkstedet gi riktig informasjon til kunden, noe som sikrer en effektiv prosess fra reservasjon til innlevering.