Hertz gjør endringer i det stasjonsbaserte bildelingstilbudet

Hertz gjør endringer i det stasjonsbaserte bildelingstilbudet

Bruksmønsteret i endring.

Vi har i dag over 350 parkeringsplasser tilgjengelig for våre brukere. Våre kundeundersøkelser viser at tilgjengelighet er viktig. Samtidig ser vi at bruksmønsteret er i endring. Vårt produkt var i utgangspunktet basert på timesleier og spontan bruk, som krevde at det stod biler utplassert på alle parkeringsplasser.

Markedstilpasset.

Basert på nye kundebehov og et fokus på å ha riktig bil til riktig behov, gjøres det noen endringer i bildelingstilbudet fra Hertz. Vi må ha et markedstilpasset tilbud i dyrtiden vi er inne i, derfor kommer vi i en tid fremover til å fokusere på varebiler. Vi kommer til å redusere bilflåten på personbiler, men opprettholder tilgjengeligheten på det som etterspørres.

Varebiler er en av de mest populære bilgruppene vi har, og de dekker et behov hos både bedrifter og privatpersoner, på dagtid, kvelder og helger. Vi bygger om på våre systemer slik at det fortsatt skal være mulig å bestille bil fra alle oppstillingsplassene vi har, men fra noen av plassene må bilene forhåndsbestilles slik at vi får tid til å flytte bilen dit du ønsker å hente den - når du ønsker den.

Hva betyr det for kundene?

I Oslo styrker vi tilgjengeligheten rundt sentrale knutepunkter som for eksempel Majorstuen, Skøyen, Carl Berner og St. Hanshaugen. Her vil det fortsatt stå biler tilgjengelig permanent og for spontan booking. I andre områder i byen vil vi ta imot forhåndsbestillinger og plassere ut biler ved behov. Vi vil fra januar kun tilby varebiler, og benytte dette virkemiddelet for å bygge opp en bærekraftig videreutvikling av konseptet.

Regions