F.v. Andrew Murphy, Director of Supply & Insurance CarTrawler, Gunn H. Aurstad, Leisure Distribution Manager og Salgsdirektør (CSO) Jonas Rellsve fra Hertz Norge, Ronan Smyth, Head of Supply CarTrawler

Hertz Norge vant internasjonal bærekraftspris.

Hertz Norge ble nylig kåret til den mest bærekraftige leiebilaktøren av CarTrawler under deres konferanse i mai, hvor 1 200 leverandører fordelt over hele verden ble vurdert.

Hvert år deler selskapet ut ulike priser til sine leverandører. Nytt av året var kategorien «The Going Green Award», som har til hensikt å fremme den aller mest bærekraftige leverandøren.

– Vi ønsker å hedre de leverandørene som virkelig forplikter seg til en bærekraftig utvikling. Prisen er basert på den høyeste andelen miljøvennlige bestillinger hos alle våre leverandører og deres generelle forpliktelse til å bli grønne. Av totalt 1 200 leverandører er det en glede å anerkjenne Hertz Norge som den ledende aktøren på feltet, sier CEO i CarTrawler, Cormac Barry.

Salgsdirektør (CSO) i Hertz Norge, Jonas Rellsve, er meget fornøyd med at Hertz Norge stakk av med prisen: – Å bli anerkjent som den ledende leiebilleverandøren innenfor bærekraft av en så stor aktør som CarTrawler er noe vi er veldig stolte av. Bærekraft er en bærebjelke i strategien vår, og denne prisen viser at vi har gjort mye riktig. Det gir også inspirasjon til å øke takten ytterligere, og vi har store ambisjoner for å drive utviklingen videre de neste årene.

Det er liten tvil om at mobilitetsbransjen spiller en sentral rolle i det grønne skiftet. Dette merkes blant annet gjennom økt etterspørsel etter bærekraftige leiebilalternativer.

Elbiler, oppladbare hybrider som leiebiler er mer relevant enn noen gang, særlig med den økte etterspørselen etter elektriske kjøretøy. Å tilby bærekraftige leiebilalternativer for våre kunder er dermed ekstremt viktig for CarTrawler. Vi forplikter oss til å samarbeide med våre leverandørpartnere for å utvide dette økoinnholdet og bruke innovativ teknologi for å fremme bærekraftig bilutleie til kundene, sier Barry.

Om CarTrawler:

Er en ledende B2B-leverandør av teknologiløsninger for den globale reiseindustrien. Deres formål er å drive frem vellykkede partnerskap, noe som betyr at de eksisterer for å drive lojalitet og gjentagende forretninger for sine partnere rundt om i verden, gjennom pleie av kraftige relasjoner, datadrevet innovasjon og menneskelige forbindelser.

Det irske teknologiselskapet står bak en verdensomspennende digital markedsplass for blant annet leiebil og andre mobilitetsløsninger knyttet til reiselivet, og samarbeider med over 1 700 leverandører fordelt på 55 000 leverandørsteder.

Om Hertz Norge:

Hertz – Norges ledende leiebil- og mobilitetsaktør. Vår visjon er å være Norges mest anerkjente mobilitetsaktør, og vår forretningsidé er å endre nordmenns forhold til å eie, leie, dele og bruke bil.

Kontakter:

Jonas Rellsve, CSO, mobil 41 08 59 11, jonas.rellsve@hertz.no