Hertz styrker samarbeidet med Elton: Gjør det lettere å velge elbil

Hertz styrker samarbeidet med Elton: Gjør det lettere å velge elbil

Hertz – Elton samarbeidet gjør det enklere og mer tilgjengelig enn noen gang å velge elektriske kjøretøy ved reisebehov. Før har kunder måtte laste ned Elton-appen og betalt separat for ladinger, men nå blir det endringer.

Nå lanseres gjennomfakturering, som betyr at du kan betale for alle ladinger via Elton på leiekontrakten til Hertz. Alle kostnader samles dermed på en faktura. I tillegg til den forenklede betalingsmåten sikrer dette Hertz-kunder en sømløs opplevelse ved leie av elbil med automatisk ruteplanlegging, mindre kø ved ladestasjoner og oversikt over ladepunkter.

Styrkingen av samarbeidet er et av flere tiltak Hertz gjør for nå målet om den mest digitale og største elbilflåten blant mobilitetsaktørene.

– Vi er eneste leiebilaktør med et slikt samarbeid, og vi ser på Elton som en den beste løsningen for våre kunder og samarbeidspartnere. Med dette samarbeidet faller det naturlig å fortsette å øke antall elbiler i flåten og være en drivkraft i prosessen for elektrifisering, sier Trygve Simonsen, CEO i Hertz Norge.

En felles forpliktelse til bærekraftige transportløsninger

Avtalen med Elton er en av flere avtaler selskapet har inngått det siste året. Ved å fremme bruk av elektriske kjøretøy og tilby pålitelig og praktisk ladestruktur sammen med Elton, bidrar de to selskapene til en renere og grønnere fremtid.

– Vi skal gjøre det enklere å ta grønne valg, og med vår brukervennlige app og omfattende ladenettverk kan så mange som mulig kjøre på tur uten å bekymre seg for hvor, når og hvordan man skal lade. Med oss skal ikke lading være en hindring for å velge elbil, også når det kommer til leiebil, sier Jørgen Elton Nilsen, CEO i Elton.

Som den ledende plattformen på lading kan du finne alle ladestasjoner i Norden med Elton, og lade på over 45 000 ladepunkter med din foretrukne betalingsmetode. Du kan skrive inn hvor du skal i appen, få opp forslag til ruter og ladestopp, bruke appen til å navigere, starte og betale i én løsning, som automatisk er tilpasset bilen du har leid fra Hertz. Dette gjøres ved å bruke appen når man leier bil hos Hertz, og sørger for en integrert, enklere kundereise.

Slik får du gjennomfakturering og alt på en faktura når du leier elbil

• Aktiver funksjonen på Hertz «MyPage» som du får tilsendt ved henting av bil.
  • Fra MyPage sendes du direkte til Elton, hvor du logger inn i appen med telefonnummeret ditt.
  • Nå har du tilgang til «Hertz» som betalingsmetode i Elton-appen, og kan lade på alle Elton sine ladestasjoner
  • Alle ladinger legges på leiekontrakten og belastes samlet på sluttfakturaen.
  • For mer informasjon om løsningen se her.

Om Elton:

• Elton er en uavhengig, norskutviklet app for å gjøre livet på veien som elbilist enklere.
  • Med Elton kan du starte og betale for lading på over 45.000 ladepunkter i hele Norden. Blant annet ladere fra Recharge, Circle K, Ionity, Kople og Vattenfall.
  • Elton tilbyr også kartoversikt, ruteplanlegging, navigasjon, ventetidsprediksjon og andre støttetjenester rundt lading, tilpasset din bil.
  • Betal for ladingen med kort, Vipps, bedriftsfaktura eller via Hertz-leiekontrakten
  • Bruk Elton med Apple Carplay og koble til bilen din for at appen skal hente data fra bilen og oppdatere seg i sanntid.

Kontaktinformasjon: Jørgen Elton Nilsen | jorgen@elton.app | +47 450 20 002