Populært med bildeling

Populært med bildeling

Flere og flere ser fordelen med bildeling.  Nå har Hertz BilPool utvidet antall biler, kjøpt inn elbil og åpnet flere bilpooler for å møte den økende etterspørselen.

• Vi merker økt etterspørsel fra bedrifter og privatpersoner rundt våre bilpooler i Oslo. Det er også årsaken til at vi har åpnet to ny bilpooler ved Bogstadveien og i Bjørvika. Vi merker også en økt interesse fra boligutbyggere som skal i gang med nye prosjekter hvor parkeringsplasser er en utfordring, forteller Eivind Thorne, prosjektleder i Hertz BilPool.

Thorne håper på enda flere medlemmer når Hertz BilPool nå setter i gang en kampanje med fri innmelding ut året.

Tenker nytt

I høst hadde Hertz BilPool 10 biler, men har utvidet til å ha 25 biler tilgjengelig i Oslo og omegn, med en nyanskaffet Nissan Leaf.

• Den største gevinsten ligger i at mange mennesker deler på å bruke en bil i stedet for å eie en hver. I tillegg kommer miljøbesparelsen ved at de kjører nye lavutslippbiler. Gjerne Hybrid, og nå også elbil. Ved å satse på miljøbiler er vi, kunden og alle bedriftene med på å ta miljøansvar for byen vi ferdes i. Det gir en god tilfredstillese å vite at man bidrar, sier Thorne.

Bildelingstjenesten Hertz BilPool gir et forutsigbart bilhold. Du betaler en månedlig medlemsavgift og  får tilgang til bilene som er fordelt på BilPools lokasjoner i Oslo. I times- og kilometerprisene er drivstoff inkludert og du får faktura én gang per måned.

• Det er veldig befriende! Deilig å slippe å tenke på bensinbruk og antall kilometer, forteller BilPools første elbil-kunde, Vidar Edsbergløkken.

Edsbergløkken legger til at selv om timesprisen var høyere enn en annen type bil, blir leien billigere fordi det ikke er noen kilometeravgift,  man sparer også penger ved å kunne benytte seg av gratis parkering og bomring.

• Det er hvertfall et alternativ jeg kommer til å velge igjen, sier Edsbergløkken.

Lys framtid

Norges søsterorganisasjon i Sveriges, Sunfleet, har i dag  20 000 medlemmer og 660 biler. De startet opp i 1998 og vokser stadig.

• Sunfleet har lyckats att växa mycket under de senaste åren mycket på grund av hårt arbete att sätta bilpool på kartan som ett alternativt transportsätt samtidigt som vi har lyssnat på medlemmarna. En viktig del har också varit spridningen och antalet bilar som numera finns på 35 orter. Det har resulterat i en tillgänglighet och frihet som svenska folket kräver för att lösningen ska fungera, forteller Sandra Gyllby, markedssjef i Sunfleet.

Hertz BilPool i Norge har eksistert i snart 1 år, og Thorne har stor tro på at BilPool vil bli vel så populært som Sunfleet i Sverige.

• Etter at vi har fått godt fotfeste i Oslo er planen å utvide bildelingen vår til Bergen, Stavanger, Trondheim og andre store byer som har potesiale for å bildeling. Vi har stor tro på at de neste 3-5 årene vil være år med sterkt vekst, sier Thorne.

Les mer på:

• Det er morsomt å jobbe med bildeling, kunder og bedrifter er entusiastiske og imøtekommende. Vi ser starten på et mobilitetskonsept som vil vokse mye de neste årene. Jeg gleder meg til å bygge videre på Hertz BilPool, avslutter Thorne.

Om Hertz

Hertz er størst i verden på konvensjonell bilutleie, med over 8 500 egeneide lokasjoner i omkring 150 land verden over. Hertz er inne i sitt 93. år som leverandør av leiebiltjenester til ferie- og fritidsmarkedet samt til bedriftskunder. Innovasjoner innen produkter og tjenester som Hertz #1 Club Gold, Online innsjekking, spesialdesignede NeverLost® GPS system og unike biler i selskapets Prestige, Fun, Adrenaline, Green og Family Collection skiller Hertz fra konkurrentene.