Spar penger på enveisleier

Som følge av at et stort antall leiebiler er spredd rundt om i landet, kutter Hertz det ordinære enveisgebyret dersom en leiebil kjøres tilbake til sin eierstasjon.

På grunn av lammelsene i flytrafikken i kjølvannet av vulkanutbruddet på Island ble det bestilt et ekstremt høyt antall leiebiler på enveisleie i slutten av forrige uke.

- Vi fikk over natten en rekordstor pågang fra kunder med et akutt behov for leiebil. I løpet av timer var svært mange av våre leiebiler spredd ut over hele landet og i Europa, sier salgs- og markedsdirektør Hallvard Nerbøvik i Hertz Bilutleie.

Til kunder med behov for leie av bil en vei er imidlertid dette gode nyheter.

- Dersom vi for eksempel har en bil stående i Oslo som tilhører vår stasjon i Trondheim,kan vi tilby leie av denne bilen uten det ordinære enveis gebyret til Trondheim. Man betaler da kun for selve leien, forteller Nerbøvik, som oppfordrer kundene til å ta direkte kontakt med Hertz Booking i slike tilfeller ettersom tilbudet er på foresørsel. Er det biler som ikke skal på retur, gjelder Hertz generelle standard vilkår.

Nerbøvik kan også opplyse om at Hertz har på trappene en helt ny bestillingsportal for biler som skal i retur.

Kontaktpersoner, Hertz Bilutleie:

Administrerender direktør Trygve Simonsen, telefon 906 43576
Salgs- og markedsdirektør Hallvard Nerbøvik, telefon 906 20899

Hertz er verdens eldste og største globale bilutleieselskap etablert i 1918 i USA. Hertz er tilgjengelig i over 150 land med mer enn 8.000 stasjoner. På verdensbasis håndterer vi ca. 40 mill henvendelser og betjener ca. 30 mill reservasjoner årlig. I Norge er vi representert på over 150 steder med ca 4.000 biler. Med dette antall stasjoner dekker vi alle flyplasser og de fleste bysentrum.