DH40MEY

Nyhet -

HiKOKI setter standard med kraftig og vedlikeholdsfri* børsteløs motor for tungvektssegmetet.

HiKOKI overbeviser med nettdrevne børsteløse motorer med høy ytelse, komfort og nesten vedlikeholdsfri drift.

Når HITACHI Power Tools endret sitt merkenavn og ble HiKOKI i oktober 2018, hadde den japanske verktøyspesialisten allerede nådd en milepæl. Med sine børsteløse motorer, har HiKOKI allerede satt standarder over hele verden i dag. Den nye motorteknologien brukes i bor- og meiselhammere, vinkelslipere, sirkelsager og muttertrekkere. De børsteløse høyeffektive elektriske motorene er stort sett vedlikeholdsfrie* og har en svært høy forventet levetid.

Ingen karbonbørster betyr mindre motstand - dette øker igjen motorens effektivitet. Utgangseffekten til den kompakte børsteløse motoren er høyere enn en konvensjonell motor med børster i samme størrelse. Færre slitedeler, gir dessuten en mer kompakt og ergonomisk maskin. En annen fordel, spesielt på store byggeplasser, er at man nå takket være kompakt styringskrets og strømfordeling til enhetene får stabil strømtilførsel når strømmen leveres via en generator uten omformer - ingen spenningsfall ved bruk av skjøtekabel. Dette har tidligere gitt reduksjon i ytelse og lavere bore-/meiselhastighet.

Tilnærmet vedlikeholdsfri*, med stabil høy effekt

Den børsteløse motoren krever verken armatur eller karbonbørster. Utbrent armatur eller slitasje på kommutator under intensiv bruk i støvete omgivelser, er derfor utfordringer som tilhører fortiden. "Den børsteløse vekselstrømsmotoren gir en betydelig lengre livssyklus", sier Frode Halvorsrud, Nordisk produktsjef hos HiKOKI Power Tools. "Mindre slitasje betyr mindre vedlikehold og mindre vedlikehold betyr mer driftstid og mer effektivitet på byggeplassen."

Praktisk i bruk og intelligent på jobb

Generelt krever reguleringskretsen for AC (nett-/strømdrevne) børsteløse motorer en kondensator som er for stor for elektroverktøy. HITACHI Power Tools / HiKOKI har utviklet en ny styringskrets uten kondensator for å passe i små maskiner, for eksempel muttertrekker (WR14VE, WR16SE, WR 22SE og WR25SE). På denne måten kan Hitachi Power Tools / HiKOKI installere en 1,320-watt børsteløs motor i det slanke grepet (176mm) av vinkelsliperen G13VE.

Takket være den nye styreenheten har sirkelsagen C6MEY en stille-modus. Dette betyr atsagen starter med lav hastighet og mindre lyd. Når reguleringskretsen gjenkjenner en økning av arbeidsbelastningen, øker motorens kraft automatisk.

Når det gjelder ytelse, er de to meiselhammerene på ingen måte dårligere enn kombihammerne. H45MEY med sin 1.150-watt motor oppnår en slagkraft på 10,1 J i henhold til EPTA. Nedrivningskapasiteten er 131 kg (per 30 min). Storebror H60MEY med sin 1500-watts motor (slagkraft: 15,9 J) har nedrivningskapasitet inntil 164 kg.

Line Øfsdahl Otnes

Pressekontakt Markedsansvarlig PR, Kommunikasjon og Markedsføring 40456050

HiKOKI - High Performance Power Tools

Hikoki Power Tools Norway AS inngår i det multinasjonale konsernet Koki Holdings Co Ltd i Japan med mer enn 6.800 ansatte og 16 mrd kr i omsetning. Vi er en av Norges ledende leverandører til byggevare-, elektro-, VVS- og jernvarebransjen innen områder som elektroverktøy, spikring og festemidler. Produktspekteret er beregnet for den profesjonelle bruker, og kvalitetsnivået er tilsvarende med kjente merkevarer som HiKOKI el-verktøy, MFT festemidler, BASSO spikerpistoler og BENDOF bøye-/klippemaskiner.

Hikoki Power Tools Norway AS har hovedkontor og nordisk sentrallager på Kjeller nord for Oslo og datterselskaper i Danmark, Sverige, Finland og Polen.

Kjeller Vest 7
2007 Kjeller