Hitachi endrer navn til HiKOKI

Hitachi endrer navn til HiKOKI

Hitachi Power Tools Norway, en av Nordens ledende leverandører av verktøy og festemidler til bygg- og anleggsbransjen, har i dag kunngjort at selskapet vil endre navn til HiKOKI Power Tools Norway fra 1. oktober 2018. Dette innebærer at navnet på alle HITACHI produkter vil endres til HiKOKI fra samme tidspunkt.

Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond. «- Ved å endre navn på selskap og produkter til HiKOKI, vil vi stå bedre rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover», uttaler Thomas M. Kristensen, adm. dir. i Hitachi Power Tools Norway.

« - Tidligere har verktøy kun vært en del av en bred portefølje av virksomhetsområder under Hitachi-merket. Nå får vi kontroll på egen merkevare og kan selv bestemme hvordan den skal utvikles og kommuniseres til sluttbruker. Både den høye produktkvaliteten og ergonomiske utformingen av verktøyene videreføres uforandret. I kombinasjon med økt satsning på innovasjon og kommunikasjon til sluttbruker, vil overgang til ny merkevare innebære at vi kan ta markedsandeler og bidra til at våre kunder lykkes med det samme», uttaler Kristensen.

HiKOKI ble valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi og til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk.

I logoen fremgår også et 1-tall som er ment å symbolisere HiKOKIs ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy.

Samtidig som nytt merke introduseres, etableres et europeisk salgskontor i Düsseldorf i Tyskland som skal bistå HiKOKI salgsselskapene med videre ekspansjon – både gjennom oppkjøp og organisk vekst.

Kontakt ved spørsmål:

Hitachi Power Tools Norway AS

Thomas M. Kristensen, adm. direktør
Mobil nr.: 928 969 23
Mail: thomas.kristensen@hitachi-powertools.no

Kategorier

Hitachi Power Tools Norway AS er en av Nordens ledende leverandører til bygg- og anleggsbransjen. Produktspekteret er beregnet for den profesjonelle bruker og kvalitetsnivået er tilsvarende med kjente merkevarer som Hitachi el-verktøy og tilbehør, MFT festemidler, Basso spikring, Bendof armeringsklippere og Olfa kniver.

Hitachi Power Tools Norway har nordisk sentrallager, serviceverksted og kontorer på Kjeller nord for Oslo. Hitachi Power Tools Norway AS har datterselskaper i Sverige, Danmark, Finland og Polen. Total omsetning i gruppen var i 2016 671 mill kr. Vi har 62 medarbeidere i Norge og 142 totalt.

Les mer på: www.hitachi-powertools.no

Line Øfsdahl Otnes

Pressekontakt Markedsansvarlig PR, Kommunikasjon og Markedsføring 40456050

HiKOKI - High Performance Power Tools

Hikoki Power Tools Norway AS inngår i det multinasjonale konsernet Koki Holdings Co Ltd i Japan med mer enn 6.800 ansatte og 16 mrd kr i omsetning. Vi er en av Norges ledende leverandører til byggevare-, elektro-, VVS- og jernvarebransjen innen områder som elektroverktøy, spikring og festemidler. Produktspekteret er beregnet for den profesjonelle bruker, og kvalitetsnivået er tilsvarende med kjente merkevarer som HiKOKI el-verktøy, MFT festemidler, BASSO spikerpistoler og BENDOF bøye-/klippemaskiner.

Hikoki Power Tools Norway AS har hovedkontor og nordisk sentrallager på Kjeller nord for Oslo og datterselskaper i Danmark, Sverige, Finland og Polen.

Kjeller Vest 7
2007 Kjeller