Huawei introduserer nye innovative flaggskipprodukter på europeisk lanseringsevent

Huawei introduserer flaggskipproduktene som kommer til det europeiske markedet. Under lanseringseventet i München i dag (9. mai) ble det vist frem den neste serien med smartklokker, Huawei Watch 4-serien, nye generasjoner smarttelefoner i P60-serien, sammenleggbare Mate X3 og flere andre avanserte produkter i kategoriene hodetelefoner og bærbare datamaskiner.

Med disse lanseringene befester Huawei sin ledende posisjon i bransjen og viser at de fortsetter å jobbe iherdig med nye innovasjoner, og med å gjøre den digitale verden tilgjengelig for brukere og organisasjoner over hele verden. Huawei er opptatt av å gjøre tekniske framskritt og investerer kontinuerlig i forskning, utvikling og innovasjon. Selskapet har over 20 utviklingssentre i Europa, blant annet i Sverige. Huawei er også en av de viktigste aktørene når det gjelder søknader om nye patenter ved Det europeiske patentkontoret (EPO). I 2022 leverte selskapet 4505 patentsøknader, noe som utgjorde en økning på 27 prosent sammenlignet med året før.

Huawei Watch 4-serien: Et knappetrykk unna en sunnere livsstil

Huawei fortsetter å legge til rette for god fysisk helse med helsesjekker døgnet rundt, noe som er tilgjengelig på produsentens omfattende liste over smartklokker. Huawei Watch 4 er en ny produktserie av smartklokker med e-Sim som inkluderer Huawei Watch 4 og Huawei Watch 4 Pro, som begge arver teknologien og innovasjonen fra tidligere modeller i Watch-serien, men som nå fokuserer enda mer på brukernes helse. Takket være Huaweis intuitive helsemåling på tvers av flere områder, med et knappetrykk, er det enklere enn noen gang å holde styr på helsen sin. Huaweis smartklokker går i bresjen for å gi brukerne tilgang til en digital verden som gjør det lettere å opprettholde en sunn livsstil.

Den flerfoldige OL- og VM-gullvinneren sir Mo Farah startet sitt samarbeid med Huawei med den kritikerroste Watch GT 3 i 2021, og Huawei-klokker har blitt en integrert del av det strenge treningsprogrammet og den sunne livsstilen hans siden den gang.

– Jeg elsker Huaweis utvalg av smartklokker. Hver av dem har noe unikt å tilby, enten det er den supernøyaktige GPS-en til den lette Watch GT Runner, eller det luksuriøse utseendet til den nye Watch Ultimate. Uansett hva jeg gjør eller hvor jeg skal, kan jeg velge en klokke som dekker behovet mitt. Nye Watch 4 representerer nok en forbedring. Generelle helsemålinger er veldig viktige for å hjelpe meg å analysere prestasjonsnivåene mine. Den nye helsefunksjonen på Watch 4s, der jeg får tilgang til mange målinger med ett knappetrykk, vil gjøre det kjempeenkelt å få tak i all den informasjonen, sier sir Mo Farah.

Prisvinnende modeller og nyvinninger: Huawei P60 Pro og Huawei Mate X3

For mange er Huawei P-serien synonymt med fremragende innovasjoner innen fotografering, og har lenge vært kjent blant entusiaster for sin design og sitt optiske system. Den nye P60 Pro er bransjens første smarttelefon som har et telefotokamera med flere linsegrupper, og er også utstyrt med en automatisk blenderåpning på F1.4–F4.0 og har nye funksjoner som gjør den langt mer følsom for lys enn andre mobiler på markedet i dag. Den nye smarttelefonen er også utstyrt med «Kunlun Glass», et herdet glass over skjermen som gjør den mer holdbar og motstandsdyktig mot fall. P60 Pro er også smarttelefonen med høyest score i DXOMARKs rangeringshistorie, med hele 156 poeng. Den prestisjetunge portalen berømmet telefonen for dens tekniske og fotografiske egenskaper.

• Takket være disse kompakte, men kraftige smarttelefonene fra Huawei kan alle brukere komme nærmere profesjonell fotografering og fange de viktigste øyeblikkene sine i best mulig kvalitet. Jeg har brukt Huaweis telefoner i over seks år og beundrer designen, bildefunksjonene og den sømløse brukeropplevelsen. Med telefonen i P-serien klarer jeg å fange opp følelser og opplevelser, og med den nye Huawei P60 Pro og de nye fotofunksjonene i den vil jeg kunne ta fotograferingen til nye, profesjonelle nivåer, sier Costin Macanu, vinner av HUAWEI Next Image Awards 2022.

Nye Mate X3 er Huaweis siste tilskudd på markedet for sammenleggbare telefoner. Den er en bransjeledende sammenleggbar telefon som viser hvor tynn, lett og pålitelig en sammenleggbar telefon faktisk kan være. Huawei Mate X3, som er verdens tynneste og letteste sammenleggbare telefon, er blitt oppgradert på alle måter, både innvendig og utvendig.

Som alle Huawei-smarttelefoner er P60 Pro og Mate X3 utstyrt med en rekke funksjoner og apper. AppGallery har over 580 millioner aktive månedlige brukere, og de smarte søkeløsningene og søketjenestene gir dem alle muligheter til å finne fram og bruke favorittappene sine.

Neste generasjon PC for bedrifter og hjemmekontor

Huawei presenterte også den nye Huawei Matebook X Pro, en smart og syltynn bærbar datamaskin som kombinerer estetikk og innovasjon i et lett og komfortabelt bærbart format. Selskapet presenterte også Huawei MateBook 16s – en bærbar PC med en stor 2,5k skjerm og en kraftig 13. generasjons Intel Core-prosessor som gir brukerne et fleksibelt verktøy som lar dem slippe løs kreativiteten sin.

Pris og tilgjengelighet

Samtlige produkter vil bli lansert i Europa. Det er foreløpig ingen informasjon om hvilke produkter som kommer til det norske markedet.

Recommended retail prices for European market:

HUAWEI P60 Pro (8 + 256GB) – €1199

HUAWEI P60 Pro (12 + 512GB) – €1399