Pressemelding -

HUAWEI vinner seks priser på den prestisjetunge 2018 iF International Industrial Design Forum

06/02/2018: Huawei Consumer Business group annonserte i dag at seks av deres produkter ble anerkjent under prestisjetunge iF Design Awards under 2018 iF International Industrial Design Forum i Hanover, Tyskland. Huawei Mate 10, Huawei Mate 10 Pro, Huawei nova 2, Huawei MateBook X, Huawei 4G Ruter og Huawei VR 2 ble æret under dette årets seremoni.

iF Design Award så dagens lys for første gang i 1953 og blir årlig gitt av iF Industry Forum Design, det eldste industridesign-instituttet i Tyskland. Det er globalt kjent for å være uavhengig, presist og pålitelig, og har blitt et symbol på ypperlig design og kvalitet over de siste 65 årene. I år har utvelgelsesprosessen vært ekstremt konkurransepreget med over 6.400 deltakere fra 54 land.

Huaweis prisvinnende produkter ble plukket ut av IF Awards-komitéen som består av 63 uavhengige eksperter fra hele verden. Disse prisene anerkjenner Huawei sin forpliktelse til kvalitet, design og ytelse, og bygger på selskapets historikk som består av å skape stilige, kraftfulle og prisvinnende produkter.

Vinnerproduktene

HUAWEI MateBook X

Med en tykkelse på 12,5mm og en vekt på kun 1,05kg setter HUAWEI MateBook X en ny standard innen letthet og mobilitet. Det sofistikerte utseende får den fra å være bygget av metall, mens den integrerte fingeravtrykksleseren og strømknappen gjør den enkel og lett. Forholdet mellom skjerm og ramme på 88 prosent gir brukeren en oppslukende visuell opplevelse.

HUAWEI Mate 10

Med den nye Kirin 970-brikken i kjernen har HUAWEI Mate 10 gjort en rekke gjennombrudd innen mobilfotografering, batterilevetid og ytelse. AI-drevne kamerafunksjoner inkluderer automatisk scene- og objekt-gjenkjenning, noe som gjør fotografering enkelt, vakkert og gøy. Batteriet med 4000 mAh høy tetthet, og med smart batteristyringssystem, gjør det mulig for lang batterilevetid.

HUAWEI Mate 10 Pro

Et kompakt og stilig design med en 6-tommers FullView-skjerm og syltynn kropp kombinerer krefter for å imponere brukere med en ekstraordinær visuell opplevelse. 3D glasskropp, symmetrisk buet på alle fire sider, gir brukerne et jevnt og ergonomisk grep. IP67 vann- og støvmotstand gjør HUAWEI Mate 10 Pro klar til å håndtere enhver situasjon.

HUAWEI nova 2

HUAWEI nova 2 har en lett 6.9 mm metallkropp med keramisk beleggs-teknologi for å gi tydeligere designlag, avrundede kurver og et raffinert, minimalt utseende på telefonen. De stilige fargevariantene løfter nova 2 opp som et allsidig motetilbehør.

Huawei 4G Ruter

Med sin skjulte antenne og retro fyrhus-silhuett har Huawei 4G Ruter rystet opp tradisjonelt ruterdesign. Dens rene, hvite og matte utseende og enkle design gjør det behagelig og enkelt for brukerne å plassere eller flytte på den, og nyte høyhastighets Internett-tilgang hjemme og på reise.

HUAWEI VR 2

Gjennom sitt frittstående, raske LCD-objektiv og sin 3K-skjerm har Huawei VR 2 omdefinert den virtuelle virkelighetsopplevelsen. Huawei VR 2 er den første VR’en med imponerende IMAX kinoopplevelse, og er også den første VR’en som kan få tilgang til begge plattformene, inkludert smarttelefon og PC.

Innovasjon er drivkraften bak Huaweis utvikling. Innen industrielt design har Huawei alltid opprettholdt ånden til forskning og innovasjon, og jobber kontinuerlig for ekspertise og modige utviklinger gjennom sitt banebrytende designspråk og grenseoverskridende designtenking gjennom flere designsentre spredt over hele verden. Ved å samle verdens ypperste designtalenter, og samarbeide med globale design-hus som Porsche Design og Pantone, kan Huawei bygge sterke følelsesmessige berøringsfelt med kunder og skape produkter som de elsker.

Om iF DESIGN AWARD

I over 60 år har iF DESIGN AWARD vært anerkjent som en kvalitetsautoritet innen eksepsjonelt design. iF-etiketten er kjent over hele verden for fremragende designtjenester, og iF DESIGN AWARD er en av de viktigste designprisene i verden. Innleveringer tildeles i følgende fagområder: Produkt, Emballasje, Kommunikasjon og Service Design, Arkitektur og Interiør-arkitektur samt Profesjonelle konsepter. Alle tildelte oppføringer er omtalt i iF WORLD DESIGN GUIDE, i iF design-appen og vises på iF designutstillingen i Hamburg.

• Telekommunikasjon, mobiltelefoni

• huawei
  • mobil
  • telefoni
  • design
  • if design awards
  • mate 10 pro
  • matebook x
  • 4g ruter
  • vr
  • virtuell virkelighet
  • virtual reality
  • if industry forum design

HUAWEIs produkter og tjenester er tilgjengelig i mer enn 170 land, benyttet av en tredjedel av verdens befolkning, og rangert som nummer tre på listen over “mobile phone shipments” i 2015. Det finnes 16 R&D sentre i USA, Tyskland, Sverige, Russland, India og Kina. HUAWEI Consumer BG er en av HUAWEIs tre største business enheter som dekker Smarttelefoner, PC-er og tabletter, klokker og HUAWEI skytjenester, osv. HUAWEIs globale nettverk er bygget opp av 20 år med ekspertise innenfor telecom-industrien og er dedikert til å levere det nyeste av teknologi til forbukere over hele verden.