Ergonomisk verktøybærer fra Hultafors

De perfekte makkerne for dine verktøy

Hultafors, et av Norges mest kjente merkevarer innen håndverktøy, presenterer nå et sortiment av verktøyvesker. De er nøye designet for å levere overlegen organisasjon, slitestyrke og ergonomisk komfort.

"Våre verktøy har blitt brukt på de fleste byggeplasser de siste 140 årene, og nå lanserer vi de perfekte makkerne: verktøyvesker designet for å bli minst like godt likt som våre verktøy. Vi lanserer totalt ti nye produkter, utviklet for et bredt spekter av brukere som bygningsarbeidere, elektrikere og serviceteknikere," sier Johan Wijkmark, produktsjef hos Hultafors. "Fokuset under designprosessen har vært på ergonomi, organisasjon og tilgjengelighet. Vi ønsker å gjøre det enkelt å finne, bære og organisere verktøy," fortsetter Johan Wijkmark.

En av de mest unike veskene i sortimentet er den ergonomiske verktøybæreren. Den har en buet bakside som gir benet ditt mer bevegelsesrom når du går. Den har også et ekstra høyt håndtak som gjør det lettere å løfte den. Håndtaket har et bredt gummibelegg som gir et komfortabelt grep også langt fra midten hvis du trenger å balansere ujevn last.

For å gjøre innholdet i veskene mer tilgjengelig har de lommer som kan åpnes så mye som mulig, gjennomsiktige lommer som lar deg se hva som er inni og vekslende svarte og røde farger som gjør det enklere å se forskjell på de forskjellige lommene.

De nye verktøyveskene er laget av et solid 1680D polyesterstoff som er vann- og flekkavvisende. Det er et veldig robust materiale, perfekt egnet til å tåle en nordisk vinter. Alle de store veskene i sortimentet er også testet med 60 kg statisk belastning for å sikre at de tåler selv de tøffeste forholdene – og sannsynligvis mer verktøy enn de fleste orker å bære.

Linus Tjörnevik, designansvarlig hos Hultafors, legger til: "Som alltid har vi snakket med en lang rekke brukere under utviklingsprosessen for at veskene skal fungere i hverdagen og gjøre arbeidet lettere for de som bruker dem. Etter at designkonseptene var klare, har vi også utsatt veskene for et svært krevende testprogram for å sikre at de lever opp til våre kunders forventninger."

Hultafors er en del av Hultafors Group med flere merkevarer som retter seg mot byggebransjen. "Kunnskapen vi har om materialer, produksjon og sluttbrukere er en enorm styrke. Det har virkelig hjulpet oss å nå vårt mål – å utvikle de beste verktøyveskene, når det gjelder funksjonalitet, kvalitet og design," avslutter Johan Wijkmark.

Hultafors har som vanlig siktet høyt med sin produktutvikling og resultatet er virkelig vellykket. Det er et gjennomtenkt sortiment som kan måle seg med Hultafors verktøy både når det gjelder funksjonalitet og design. Les mer om de forskjellige modellene på hultafors.no.

Hultafors Group Norge AS består av merkevarene Snickers Workwear, Fristads, Kansas, Leijona, Hultafors, W.steps, Telesteps, Scangrip, Hellberg Safety, Solid Gear og Emma Safety. Sammen utgjør de en unik produktfamilie for håndverkere som ønsker produkter de kan stole på. Hultafors Group har over 1800 ansatte og salg i omtrent 70 land over hele verden. www.hultaforsgroup.no

Trym Heggelund

Pressekontakt Sales and Marketing Coordinator Hardware +4798403607