Hellberg Local 446

Hellberg Safety lanserer Local - hørselvern med toveis kommunikasjonsradio

Local 446 - toveis kommunikasjonsradio med aktiv lytting
Local er et hørselvern med innebygd kommunikasjonsradio som gir mulighet for toveis kommunikasjon på den lokale arbeidsplassen. Trådløs kobling mellom hørselvern til hørselvern er ideell for kommunikasjon med korte meldinger på jobben, noe som øker effektiviteten og sikkerheten på arbeidsplassen.

Alle typer arbeid krever effektiv og pålitelig kommunikasjon mellom mennesker. Noen ganger trenger du å gi en beskjed, mens andre ganger trenger du bare å få en beskjed fra kolleger, og sist men ikke minst så trenger du å høre om det er noen som prøver å advare deg. Alt dette er viktig samtidig som du blir beskyttet mot høye og skarpe lyder som kan skade hørselen din. Det nye Hellberg Local løser denne utfordringen og lar deg lett kommunisere med kolleger uten at du må ta av deg hørselvernet.

"Støyredusert hørselstap er en av de mest vanlige yrkesskadene og er ofte forårsaket av at ansatte ikke bruker eller fjerner hørselvernet under arbeid fordi de trenger å kommunisere med hverandre. Med Hellberg Local kan du være trygg på at du hører det du trenger å høre, uten å måtte utsette hørselen din for farlig støy," sier Håkan Gustafsson, Product Manager Electronics hos Hellberg Safety.

Local er en radiosender/mottaker og krever ingen eksterne enheter, f.eks. mobilradioer eller mobiltelefoner, for å opprette en tilkobling for kommunikasjon. Den er derfor den optimale løsningen når du er avhengig av tydelig kommunikasjon til enhver tid for å få jobben gjort. I tillegg har Local gode støydempende egenskaper, en støyreduserende boom-mikrofon for tydelig talekvalitet og mikrofoner for aktiv lytting slik at du får med deg hva som skjer i omgivelsene.

"Vi er veldig spente på lanseringen av hørselvernet Local. Det er resultatet av en komplett re-design av vårt kommunikasjonsprogram. Med en ny og forbedret teknologi leverer Local et markedsledende toveis kommunikasjonshørselsvern til våre kunder. Det føles bra," sier Colin Mackenzie, direktør for salg og markedsføring i Hellberg Safety.

Hellberg Local bruker det europeiske lisensfrie radiofrekvensbåndet PMR 446 MHz (privat mobile radio), noe som betyr at det ikke er behov for dyre radiolisenser og ubegrenset bruk på alle EU -markeder og mellom et ubegrenset antall brukere. Dette betyr også full kompatibilitet med andre kommunikasjonsenheter som fungerer på samme frekvenser, for eksempel håndholdt radio eller andre hørselvern. Med 16 forhåndsprogrammerte kanaler er det lett å komme i gang.

Hultafors Group tilbyr et sortiment av ledende merker som gjør at profesjonelle brukere alltid er i forkant i forhold til funksjonalitet, sikkerhet, beskyttelse og generell effektivitet.

Hvert av merkene bidrar med kunnskap og innsikt i utfordringene som profesjonelle brukere møter hver dag. Kombinert med vårt felles engasjement for å holde profesjonelle brukere i forkant kan vi innfri om ikke overgå forventninger og levere produkter og løsninger som gjør arbeidsdagen tryggere, enklere og mer produktiv.

Hultafors Group er representert i alle større markeder i Europa og har egen salgsorganisasjon på de viktigste markedene. Konsernet er eid av Investment Latour AB, og hovedkontoret ligger i Hultafors utenfor Gøteborg i Sverige.